Gå til innhold

Jonte's '62 VW Boble

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt lyst på en VW Boble, og kom over en ganske rimelig sak i midtnorge som jeg slo til på :)

Boblen er jo trossalt designet av en herre med navnet Ferdinand Porsche, og opphavet til Porschebilene :)

 

80_1817364226.jpg

80_1421729370.jpg

 

Ett par bilder fra salgsannonsen - http://www.finn.no/finn/object?finnkode=18349180

 

Bilen er tydeligvis veldig bra for prisen og ikke så altfor mye å gjøre på den. Så skal sette litt i gang med dette, da 911'n min ikke er noe å gjøre på. Blir morro med ett prosjekt igjen.

 

Det trenger litt omsorg også vil jeg gjøre egne ting for å få den som jeg vil ha den. Kilometertelleren sier 18000km :)

 

Det som skal gjøres nå er først å fremst å få den i garasjen, etter jeg har hentet den på Hurtigrute-kaia her i Tromsø.

 

- Interiøret skal ut og jeg skal gå igjennom det som er inni bilen, og få tak i nytt interiør.

 

- Karosseriet skal gjennomgåes, da det er noen småbulker og litt smårust. Så skal bilen lakkeres i en ny farge, tips?

 

- Så det mer morsomme som skal gjøres er senking, hjul, chromedetaljer utvendig, etc..

 

Bilen ser slik ut for 5min siden, når jeg var å så på den, det så veldig bra ut og jeg gleder meg :)

5416_234866490082_863940082_8402890_1846355_n.jpg

 

Målet er å få den som denne, kanskje ikke i farge, men ellers.

13885d1063400784-recarostoler-i-boble-vw-t1-oval-resto-turkis-lav.jpg

 

Takk for tips og hjelp, jeg er ganske grønn på dette.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bredda felger, helt originale på den på bilde :) Får den så lav med justerbar forstilling (PUMA eller hjemmelagd. Bakenden kan man "justere" ned uten å bytte deler, men må lage hakk i, eh, den plata som går fra fjær til hjul, for å gå klar av fjærstopper) Om du har lyst til å svinge med bilen, ville jeg fått smalnet av forstilling 4 tom ca... :) Luft er greit om du ikke vil skrape nedi så mye, hehe

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette! Fargetips: Svart med kremhvit under dørlista. Kan ikke bli feil!

 

Hvis du har behov for motor har jeg en nybygd 1600 med 115hk tilsalgs. Masse gromdeler;)

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår