Gå til innhold

Problemer med luftfjærer

Ranger emnet


hopfr

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en 2006mod touareg (registrert i 2005) som er bruktimportert. Nå har den ene luftfjæren blitt ødelagt (lekker luft) og dette koster 25000,- å få fikset. Gikk vist ikke på garanti fordi bilen var bruktimportert! Noen som har noen forslag til hvordan jeg billigere kan fikse den? Og virker som bare det er "nippelen" som ikke er tett og er det da nødvendig å bytte hele fjæra? I følge møller måtte man bytte alt.

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Møller er svindyrt, det samme er norge når det gjelder nyere biler. Det jeg ville gjort er å høre med verksteder/deleforhandlere i sverige/tyskland/danmark og ta en liten tur for å få det fikset. Evt bli medlem av vw-audi klubben da det sitter folk der med mye kunnskap om reperasjoner som kan sende deg videre.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei, Hvis du ønsker billige luftbelger så er dette plassen å bestill fra, har selv bestilt luftbelger til Audi Allroad herfra, de er mye bedre en de orginale. pluss nå er dollar lav. ps husk tidsforskellen når du ringer. Du må betale for de sender delene, men dette er et seriøst firma og det er rask levering. de lover varene innnen en uke. Du får tollavgifter i tillegg, det kommer automatisk i posten. http://www.arnottindustries.com/part_VW_Air_Suspension_Parts_yid24_pid164.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Hei, jeg lurer på om du fikk byttet "nippelen" eller om du måtte ut med 25K for ny luftbelg?

Jeg har vært borti samme problem hvor Møller i Norge sa at 2 luftbelger måtte byttes til prisen av 50K.

Tok da bilen med til sverige hvor de da fant ut det var kun nippelene/ventilene som måtte byttes.

De byttet 2 for ca 2000kr.

 

Så etter min erfaring, ikke ta alt møller sier med godtro :) Sparte tross alt 48000kr på svenske turen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår