Gå til innhold

Ranger emnet


StiiaN16

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en mercedez-benz 200 klasse e.

 

Skal gjøre en del visuelt med den men lite motormessig. Det jeg har tenkt på er å invistere i et KN filter og sette på et effektanlegg etterhvert.

 

Snakket med en mekaniker som mente jeg kunne få nesten 130 hester ved å gjøre ett slikt inngrep(orginalt 118 hk).

 

Har lest litt på forumet her og har sett at KN filter utgjør mest på turbobiler, men det må da finnes effekt i det likvell, om ikke annet at motoren går renere. Som F.eks på en moped hvor man kan bytte til såkalt sportsfilter?

mercedes benz 200e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i et engelsk Revs blad en gang for 3-4 år siden, da hadde de testet diverse "åpne" filtere, deriblant K&N, og på et par av bilene (mener det var 3-4 biler) ble hk tallet lavere enn andre. Var vel 2-3 hester forskjell hver vei fra bil til bil og filter til filter.

1975 Escort Mk2 & VW Scirocco 160 Tsi

X'er: VW Golf 1.8 1989, Ford Sierra 2.0 L 1986, Ford Granada 2.0 L 1979, Honda CRX 1.6 16v 1991, Peugeot 205 1.3 GR 1984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Må også ta med i betrakningen at noen biler er strupa i innsug og eksos over det som burde vært, på disse kan man vinne mer.

Beste eksempelet jeg har er 200 diesel i Mercedes 124-serien, den e strupa ned omtrent 20 hester på innsugssida. Med andre ord, en slapp 200D med 68hk får fort nesten 90 og begynner å bli en kjørbar bil.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også ta med i betrakningen at noen biler er strupa i innsug og eksos over det som burde vært, på disse kan man vinne mer.

Beste eksempelet jeg har er 200 diesel i Mercedes 124-serien, den e strupa ned omtrent 20 hester på innsugssida. Med andre ord, en slapp 200D med 68hk får fort nesten 90 og begynner å bli en kjørbar bil.

 

Vet ikke hvor du har hørt dette, men la oss se på dette rent logisk: hvilken bilprodusent vil med vilje redusere effekt og drivstofføkonomi med å sette på underdimensjonerte filter og eksos?

 

Eneste du får av slikt trim på original bil er en mer bråkete bil, som kanskje kjennes litt mer sportslig grunnet rånelyden.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jay: Har da faen meg internett! der beveger det seg også :) haha ;)

Slitenvolvo: Ja, dere sier det! føler meg litt dum og grønn egentlig nårjeg ser at jeg ktrodde at 130 hk var mulig, men har bestemt meg for å prøve å finne på noe morosomt med eksosen uansett! det går ikke værre enn at motoren har det litt bedre!

mercedes benz 200e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår