Gå til innhold

Skrapelyder fra girkasse

Ranger emnet


Narviz

Anbefalte innlegg

Om du har en skrapelyd i girkassa så er det jo tydelig at det er noe galt med den!

Tror jeg hadde skjørt den rett til et verksted å fått de til å titta på den, eller begynt å lete etter ny kasse

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt så optimistisk du er Doser :)

 

Det som ofte skjer er at clutchen begynner å bli gammel og der ligger mye "støv" etter den og gjør at det etterhvert skraper.

 

 

Selvsagt kan det være noe mer alvorlig men det vet vel sjåføren best selv etter hvordan han kjører:)

 

Edit:

Blings litt, tenkte dette skjedde når du giret. Skraper det menst du kjører så kan Doser ha mer rett.

Endret av MR_Simba

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke.

Brukt kan du sikkert få tak i til rundt 5000kr.

Jeg har automat, og fikk pris på ca 30.000 for overhaling

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt så optimistisk du er Doser :)

 

Det som ofte skjer er at clutchen begynner å bli gammel og der ligger mye "støv" etter den og gjør at det etterhvert skraper.

 

 

Selvsagt kan det være noe mer alvorlig men det vet vel sjåføren best selv etter hvordan han kjører:)

 

Edit:

Blings litt, tenkte dette skjedde når du giret. Skraper det menst du kjører så kan Doser ha mer rett.

 

Hehe. Alltid optimistisk!

Etter hva han skrev, så tolket jeg det som at det var mens han kjørt.

Det var sånn han skrev som skjedde med girkassa på golfen min også.

Begynte med førtse gir og de andre kom ganske kort tid etterpå, til slutt låste hele kassa seg.

Er ikke meningen å være pessemist, men når det er lyder fra girkassa er det jo ofte dyre reperasjoner på vei.

Som sagt så ville jeg fått den på verksted og funnet ut av hva det er før du legger for mye penger i det

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første du gjør er å bytte oljen på kassen, kjøp skikkelige saker alà Castrol, Redline e.l.

 

Når du skal bytte olje så er det viktig at du først skrur opp påfyllingsskruen, altså før du tapper av oljen, du trenger 2,5-3L.

Hvis jeg husker rett så trenger du en 17mm umbrako for å åpne, du kommer til enten ved å skru av hjulet på førersiden, eller ved å krype under bilen.

 

Hvis det ikke hjelper, noe jeg tror det kan gjøre så må du sjekke hvorvidt giroverføringene er slitte, hvis du har stagskift vel og merke.

Kan være at du ikke får den helt i gir..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår