Gå til innhold

import av amcar fra usa

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt lyst å importere amcar fra usa. Har spesielt tenkt på Chevelle (rundt 1970 mod). Men jeg vet ikke hvor mye jeg må ut med bare for å få den over til Norge og få skilt på den.

Har funnet en del biler til greie priser.

 

Noen som vet noe eller har erfaringer?

 

Har heller ikke noe imot linker til gode sider i usa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge hatt lyst å importere amcar fra usa. Har spesielt tenkt på Chevelle (rundt 1970 mod). Men jeg vet ikke hvor mye jeg må ut med bare for å få den over til Norge og få skilt på den.

Har funnet en del biler til greie priser.

 

Noen som vet noe eller har erfaringer?

 

Har heller ikke noe imot linker til gode sider i usa.

 

Jeg benytter meg nå av jetcarrier. Skal riktignok bare ha noen deler, men så langt ser det ut til å gå veldig bra.

 

Dette fant jeg på deres info(FAQ) side:"

Basert på hvor bilen står kan prisene variere fra $250 til $1500 for selve opphentingen(pick-up) i USA.

 

Portfee i USA $115.

 

For å sende en personbil fra østkysten kan prisen variere fra $1100 til $1900 i sjøfrakt til Drammen.

 

Fra vestkysten koster det $300 mer.

 

Havneavgift i Drammen 840kr.

 

Dette er kun en veiledning og prisene varierer av bunkersoljepris mm. For nøyaktig pris benytte vårt prisforespørsel system."

 

Da har du i det minste ett utgangspunkt.

Om dette er billig eller dyrt, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så la oss f.eks da si at jeg kjøper en bil til 4000$ (25000 kr), betaler noen kroner i frakt, og deretter betaler den engangssummen, så er det bare ut å kjøre?

 

 

:oohh:oohh

 

70 Chevelle til $4000 er vel bare en skraphaug...

Om den ser ok ut på bilder er du 99% sikker på at det er en oppsparklet skarphaug...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oohh:oohh

 

70 Chevelle til $4000 er vel bare en skraphaug...

Om den ser ok ut på bilder er du 99% sikker på at det er en oppsparklet skarphaug...

 

Kan jo være heldig ha ha ha, er det ikke bedre å kjøpe en norsk bil som en kan reise å se på. Det finnes jo mange fine biler til salgs nå.

Billig blir det aldri uansett.

 

Det er umulig å få inn en fin ettertraktet bil til halv pris..

Hvis du regner 17000 i frakt og 25000 for bilen + ca 5000 i engangsavgift og mva på toppen av det hele så er en

oppe i 57500 nok.

 

Da er bilen kjøpt usett så du vet jo ikke om du får en bil med gåen motor og banan i bakakselen eller det som verre er ett pill råttent karosseri:zzzz:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bar foreløpig bare vurdert å importere bil, men uansett, takk for informasjon, så jeg vet sånn ca hva prisen blir på :)

 

Amcars i Norge er uansett mye dyrere enn å imortere som jeg har sett.

 

Bare ikke kjøp noenting usett, og få noen som kan det til å se på bilen der borte. Hvis ikke du reiser bort selv..

 

Det er godt mulig å få in en bil og spare mye penger på det, men det er også lett å lure seg selv. ¨

Det er mange luringer i USA og det finnes veldig få som gir vekk bilene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår