Gå til innhold

Min Opel Vectra B 1.8 CD 99

Ranger emnet


Xotick

Anbefalte innlegg

Jeg får vel nesten lage en tråd om min bil.

 

Kjøpte bilen for et par måneder siden og har ikke fått kjørt så forferdelig mye med den enda :) Jeg fyller 18 i oktober og håper på å få lappen da.

 

Bilen er en 99 modell som har rullet ca 160000. Eneste rusten på den er et par overflatesår som jeg skal gi fatt på snart.

 

Det står 17" AEZ Xylo 225/45 dekk på bilen, disse fulge med når jeg kjøpte den.

 

Siden jeg fikk den har jeg byttet den orginale spilleren med en Pioneer DEH-P5100UB som jeg er veldig fornøyd med.

 

Jeg har også byttet de orange sideblinkersene med hvite fra Streetdesign.

 

Da jeg kjøpte bilen fikk jeg med en 12" sub med forsterker som forrige eier hadde hatt i bilen. Tenkte jeg skulle prøve denne og se om den funker OK. Hvis ikke kjøper jeg noe annet.

 

Jeg har i disse dager begynt så smått å koble opp dette, men jeg sliter litt med å få kablene ned i kanalene ved siden av setene. Noen som har noen tips og tricks for å få til dette på en lett måte?

 

Planene for bilen er ikke så mange enda, da jeg er i begynnelsen av læretida og inntekten ikke er for stor :p

 

Men jeg skal iallfall gå til anskaffelse av emblemfrigrill og så blir det kanskje senk på sikt.

 

Legger ut bilder når jeg får tatt noen :p

Endret av Xotick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilenmin.jpg

 

Tror dette er dagen jeg fikk den hjem.

 

Er tatt med mobilen, så erke den beste kvaliteten :p

 

 

Jeg vurdere å ta av hengerfestet, dette ble i følge serviceloggen montert i 2002 og er avtagbart. Men da vil det jo fortsatt være ett hakk i bakfangeren, i den svarte lista helt nede på bakfangeren. Noen som vet om det er mulig å få tak i en list som er hel hele veien, hvis dere skjønner?

Endret av Xotick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det blir de nederste hvis jeg skal bestille nye ja. ;)

 

Angående senk så har jeg funnet litt forskjellig:

 

TA-Technix coilovers

 

 

JOM Coilover-kit

 

og GA Coilovers på http://autospar.no/ til 3999.

 

Hvis noen som har noen gode eller dårlige erfaringer med disse settene er det bare å skrike ut :p :oohh

Endret av Xotick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Lenge siden jeg har oppdatert noe som helst her, har ikke skjedd så fryktelig mye i vinter.

 

For et par uker siden var jeg uheldig å bulket bilen rett over høyre framhjul. Fått tilbud på opprettning og lakk på 3000 hos et bilverksted.

 

Så tidligere i vinter begynte bilen å mase om at jeg måtte sjekke bremsebelegget. Hadde av det ene forhjulet og sjekket klossene. Så da at de var temmelig slitt, men klarte ikke trykke inn stempelet.

 

Bestemte meg derfor for å få fagfolk til å ta seg av dette, leverte den inn på verksted i går og fikk telefon utpå dagen. Han sa da at jeg måtte skifte bremseskivene forran, de var vist 21.9mm. De bak måtte også skiftes.

 

Så da ble det nye skiver og bremseklosser på alle hjula + noe greier på håndbrekket som var slitt.

 

Hele jobben kom på 7921...

 

Ser fram til våren nå, overflaterusten har vokst i vinter!!! Så det er første pri. nå så fort vinteren slipper.

 

Ellers har jeg funnet ut at jeg dropper angel eyes og går heller for devil. tenkte jeg skulle prøve å få tak i noen som likner på disse her: sw-de-vectra-a-sw-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår