Gå til innhold

Opel Manta A 1974 2.2i prosjekt

Ranger emnet


Sonics

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ny her på forumet. Ikke mye greie på bil. Trenger dermed all hjelp jeg kan få :)

 

Ikke noe evighetsprosjekt jeg skal til med (får jeg håpe...) Men har noen små ting jeg vil fikse på.

 

Fåreløpig liste (av det jeg kommer på..)

- Prioritet nummer 1 - få bilen til og starte... - ok

- Få den gjennom eu - ok

- Skilter! - ok

- Bytte girkasse fra 4 trinns som står i til en 5 trinns som fulgte med motoren. - ok

- Fikse sår i lakken ved A-stolpe

- Lakke felger - sølv krom rundt, gull krom i midten evt samme farge som bilen i midten eller sølv krom. - ok

- Bygge annlegg - ok

 

 

Stort mer kommer jeg ikke på i farten. Henter ikke bilen før i neste uke. Men skal sette fingrene mine i den med det samme jeg har fått den hjem!! Er første bil jeg kjøper :)

 

 

33a6yco.jpg

ncim2v.jpg

Endret av Sonics

Manta A 74

Taunus 17M Super 66

Scirocco GT2 90

Vectra A 94 - solgt

S-10 Extrem 99 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig doning;) Vet ikke hvorfor, men har aldri sett en slik manta før. Nå har jeg sett den og den var rå! Du kan ikke gå deg bort her! Få bilen helt strøken og ta vare på den! Denne vil bare stige og stige i verdi!

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gull senter på felga (ser skrudde ut, tøft!), og få i 2.4 stempler og 1.7 råder om du får tak i. 1.7 rådene fra rekord c\kadett b er smidde, og sterke :) Da har du komp. på ca 8 i motorn, og kan ladde på mer ;) Enem gjorde dette (men med 2.2 råder, ikke no sterke i det hele tatt) på sine turbomotorer :) De hadde så vidt jeg vet innsprut fra Saab 900 turbo og

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

 

Det blir ikke gjort mye rent utsendemessig utover slik den er nå.

 

Motoren er jo ikke orginal. Nå står det i en record 2.2i med ca 115hk. Orginalt var det vel en 1.6l motor som stod i den. Gir kassa er orginal og bør byttes. Fire girs kasse som vel nesten bare vil la bilen spinne. Samt høyt turtall på motorveien. Har en record 5 trinns kasse som følger med motoren som står i bilen nå. Vil bytte kasse, men det innebærer noe modifikasjoner på akslingen... Så vil prøve og kjøre med 4 trinns kassen en liten stund og se hvordan det er før jeg evt bytter.

 

Er ikke så veldig gode bilder. Skal ta noen bedre når jeg har den i gården. Fargen i lakken kommer ikke så veldig godt frem på bildene over. Panseret har også fått en liten uønsket behandling da noen skulle slipe rett ved siden av panseret og etter på prøvde og "fikse" skaden. Så leverer nok også dette inn til lakkering.

 

Men først og fremst! Få start på den :) ( eller, aller aller først, få den hjem :) )

Endret av Sonics

Manta A 74

Taunus 17M Super 66

Scirocco GT2 90

Vectra A 94 - solgt

S-10 Extrem 99 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gull senter på felga (ser skrudde ut, tøft!), og få i 2.4 stempler og 1.7 råder om du får tak i. 1.7 rådene fra rekord c\kadett b er smidde, og sterke :) Da har du komp. på ca 8 i motorn, og kan ladde på mer ;) Enem gjorde dette (men med 2.2 råder, ikke no sterke i det hele tatt) på sine turbomotorer :) De hadde så vidt jeg vet innsprut fra Saab 900 turbo og

 

Denne fikk jeg ikke med meg i stad. Felgene kan deles opp i 3 deler. Kalles det da skrudde, eller må man kunne skru fra alle eikene?

 

Jeg er i bunn å grunn ikke ute etter og tyne mest utav motoren. Vil bare ha go lyd :) Men takk for tipset! Mye mulig jeg vil begi meg ut på skikkelig turbo installering etter hvert. Dette er nok uansett ikke det første som kommer til og bli montert. Så skal forskes og søkes på litt mer før jeg gjør noe med det.

Manta A 74

Taunus 17M Super 66

Scirocco GT2 90

Vectra A 94 - solgt

S-10 Extrem 99 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne fikk jeg ikke med meg i stad. Felgene kan deles opp i 3 deler. Kalles det da skrudde, eller må man kunne skru fra alle eikene?

 

Jeg er i bunn å grunn ikke ute etter og tyne mest utav motoren. Vil bare ha go lyd :) Men takk for tipset! Mye mulig jeg vil begi meg ut på skikkelig turbo installering etter hvert. Dette er nok uansett ikke det første som kommer til og bli montert. Så skal forskes og søkes på litt mer før jeg gjør noe med det.

 

3-delte felger er skrudde felger, 2 delte og forsåvidt ;) Bare de er skrudd sammen så! :D Burde få tak i vanlig 2.4 innmat (stempler og råder) ganske så billig, så ville gjort det om jeg skulle hatt turbo :) Kan vel lade 0.6-1 bar på det oppsettet, og ikke rase med en gang :)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-delte felger er skrudde felger, 2 delte og forsåvidt ;) Bare de er skrudd sammen så! :D Burde få tak i vanlig 2.4 innmat (stempler og råder) ganske så billig, så ville gjort det om jeg skulle hatt turbo :) Kan vel lade 0.6-1 bar på det oppsettet, og ikke rase med en gang :)

 

Ok :)

Får ta noen turer innom knoksen en gang i blandt og se etter om de ikke har noe som kan brukes :)

 

Selge?

 

Beklager, er ikke til salgs.

 

Høres bra ut, fine biler det der da:)

 

Takk :)

 

fet bil :)

artige biler og kjøre.;)

lykke til

 

Takk :)

 

Fett : )

 

Takk :)

Manta A 74

Taunus 17M Super 66

Scirocco GT2 90

Vectra A 94 - solgt

S-10 Extrem 99 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår