Gå til innhold

Trenger hjelp, for mye bråk av Simons eksosanlegg.


limtopp

Anbefalte innlegg

Heisann:)

Var på Eu-kontroll med mondeon idag, og fikk beskjed om at eksosanlegget bråket for mye.. Simons med en lydpotte på hver side. Er ikke så mye lyd egentli spør du meg.. litt fresing over 4000 o/min bare.. menmen.

Er der noe triks for å få ned lydnivået en smule? :) Kjedlig å måtte skaffe ett nytt org anlegg.

 

Takker for svar:)

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde simons var godkjente eksosanlegg jeg?

 

hvordan målte han? har du ikke papirer på det?

 

Jepp stemmer det, har aldri hatt problemer med min bil som har samme anlegget. Har du derimot fjerna katta (eller innmaten) så blir støyen noe høyere. Anbefaler deg å kontakte foretningen der du handlet det, de SKAL klare å skaffe godkjennings papirer fra produsenten.

 

Til info Elgen, simons anlegg (i allefall til mondeo) kommer ikke med papirer.

 

Guud løkk :D

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp stemmer det, har aldri hatt problemer med min bil som har samme anlegget. Har du derimot fjerna katta (eller innmaten) så blir støyen noe høyere. Anbefaler deg å kontakte foretningen der du handlet det, de SKAL klare å skaffe godkjennings papirer fra produsenten.

 

Til info Elgen, simons anlegg (i allefall til mondeo) kommer ikke med papirer.

 

Guud løkk :D

 

Problemet er at anlegget var allerede montert da jeg kjøpte bilen. Og ja har lest at det skal være godkjennt lydnivå på de, så vet ikke helt hvorfor det ble slik.. bråker ikke mye.. men må være mulig å trikse litt?:p Viss jeg blender ene potta f.eks? orker ikke å skaffe ett nytt org eksosanlegg.. :p

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at anlegget var allerede montert da jeg kjøpte bilen. Og ja har lest at det skal være godkjennt lydnivå på de, så vet ikke helt hvorfor det ble slik.. bråker ikke mye.. men må være mulig å trikse litt?:p Viss jeg blender ene potta f.eks? orker ikke å skaffe ett nytt org eksosanlegg.. :p

 

Kjør til din lokale bilxtra eller mekonomen forhandler å legg fram problemet ditt, er sikker på de vil hjelpe deg å få papirer fra simons :)

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke å få papirer på att anlegget er godkjennt viss det overstiger maks lydnivå.. :p Men stålulla skal visst funke ja, har fått det tipset fra mange:) Tror ikke verkstede bryr seg så lenge den holder rette lydnivå:)

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke å få papirer på att anlegget er godkjennt viss det overstiger maks lydnivå.. :p Men stålulla skal visst funke ja, har fått det tipset fra mange:) Tror ikke verkstede bryr seg så lenge den holder rette lydnivå:)

 

simons har også Desibel Innsatser som du setter inn i enderøret, 2"versjonen koster ca 54kr! bilextra, torshov osv skal klare å skaffe det til dagen etter!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

simons har også Desibel Innsatser som du setter inn i enderøret, 2"versjonen koster ca 54kr! bilextra, torshov osv skal klare å skaffe det til dagen etter!

 

hvordan i all verden kan han si at dette anlegget bråker?? jeg har akkurat samme anlegg,doble tuter bak. ikke noe problem på eu-kontroll,eneste probleme var litt høy co-verdi,men ikke noe som var faretruende. dessuten så er jo ikke dette anlegge bygge for å lage lyd heller,å dessuten skal er dette anlegge være godkjent. men du er sikkker på at noe av innmaten ikke har løsnet da? det kan skje på simons...

Mvh B.Aasen

Opel Astra G N`joy 1.6 twinport

Ford Mondeo 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår