Gå til innhold

Storførti: Volvo 164 spm

Ranger emnet


candy man

Anbefalte innlegg

Hei godt folk :-D Ja da var det på tide med ett nytt prosjekt hær i gårdn. Har sett nye på 164 å må virkeli si at dette er biler som er fine. Så jeg har sett litt på Svenske nett sider og sånt, er desverre lite utvalg i Norge av denne bilen. Så før jeg begynner med evt kjøp så tenkte jeg og forhøre meg litt om hva som går overens med deler ifra andre Volvoer. Grunn til jeg spør er fordi at jeg har holdt mest på med 200/700/900 serien. Så spørsmålene er som følger:

 

Hvilke poliforinger passer i forstilling? 140 serien?

Er det samme støtdempere fram som 140?

Er det samme foringer i bakakslinga som ifra 240?

Hva annet er det som passer over ifra 240?

Og hvor mye hester er 160 serien godkjent til?

 

Mvh Kim :-) :pepsi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei godt folk :-D Ja da var det på tide med ett nytt prosjekt hær i gårdn. Har sett nye på 164 å må virkeli si at dette er biler som er fine. Så jeg har sett litt på Svenske nett sider og sånt, er desverre lite utvalg i Norge av denne bilen. Så før jeg begynner med evt kjøp så tenkte jeg og forhøre meg litt om hva som går overens med deler ifra andre Volvoer. Grunn til jeg spør er fordi at jeg har holdt mest på med 200/700/900 serien. Så spørsmålene er som følger:

 

Hvilke poliforinger passer i forstilling? 140 serien?

Er det samme støtdempere fram som 140?

Er det samme foringer i bakakslinga som ifra 240?

Hva annet er det som passer over ifra 240?

Og hvor mye hester er 160 serien godkjent til?

 

Mvh Kim :-) :pepsi:

 

Hei du,

Det er tjukkere stab stag på 164 en 140 serien so vil tru dei polyforingane ikkje passa. Meina på at forskjellen er at foringene på øvre bærebro er forsterka samt at spindelen he lengre hjulbolta pga. ventilerte bremse skive.

Og framfjørene til 160 er en go del stivere en 140 serie.

Var enn anna kar på forumet her som sa det er kun calipere og skiva som er annerledes. Det er godt mulig sia han hadde montert på sin 140 serie.

 

Støtdemperane er same leis på 140 som 160 serie, måten den ser ut og alt det, men om demperen kanskje er stivere pga vekta på B30 kontra B20 ekje sikkert. men vil tru det funka heilt greitt med 140 serie dempera. Sett med bilstein dempere til 164 koster en 4500kr.

 

Foringa i bak akslingen er ikkje sameleis som med 240. Viss du tenker på 164 fra 69-74. Meina på 75 mod. 164 he meir likt oppheng som gamle 240er.

 

Det går and å bygge om til 240 bak aksling viss du bygger om moment staga dine iallefall. Men det er alt etter ka modell av 164 du kjøper. Det er en del forskjell fra årsmodell til årsmodell.

 

Volvo 164 får du godkjent opptil 200hk. Forutsett du he montert ventilerte skive bremser framme.

 

Blei et kjapt svar men håpe du blei litt klokare. Men det er litt lettere å svare om du veit liksom ka årsmodell du sikta deg innpå å ka ombyggninga du he tenkt deg.

 

Mvh Christer

Volvo 164 e bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår