Gå til innhold

oppsett av drifter og ratt utslag

Ranger emnet


d_wax

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det kommer an på hvilken bil du har. Er det foran eller bak du mener?

 

Har du macpherson framme er det letteste å sveise inn justerbare dempertopper slik at du kan legge inn toppen av toppen av fjørbeinet og dermed få mer camber.

 

Ved senking kan du f. eks på sierra og bmw e30/e36 få for mye camber bak. Da må du enten kjøpe eksentriske bærearmsforinger (hvis dette lages til din bil) eller rett å slett bygge egne armer med gjengestag og uniballs slik at du kan justere det selv. Men å lage deler i understell er siste utvei, folk flest skjønner seg ikke på det og det blir nesten alltid feil med hjulgeometrien etterpå.

 

 

Det jeg tenkte mest på var forran for å få svingt mer lissom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kjørt bilcrossløp med sierra og hatt flere gode resultater med den biltypen. De er meget lettkjørte når det kommer til sladding, har aldri prøvd å drifte med de. Flere sierra som går på gatebil nå.

 

Mer sving på framhjula sier du...Må jo være å sette på lengre tannstang fra en eller annen bil. Hvordan er det driftinggutta får til å sette framhjulene nesten 90 grader? hehe..

 

Lamellsperre finner du på cosworth, de fleste 4x4 og på sierra is med skivebremser bak. Is hadde også stabstag bak men du må nok finne noe kraftigere, evt sette et iS framstag bak.

Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen var så original som det kunne blitt..

Sveiset sperre, motor med hester og en vanvittig flink sjåfør var det som skulle til!

 

 

Han hadde vel ikkeno annet enn kappa senkefjører på bilen, og fjerna stastaget forran for å få plass til motoren...;)

 

joda han hadde og modifisert så han fikk mer utslag! så den var vel ikke helt orginal under gitt..

-Ford Sierra 2,8i drifter

-Ford Sierra 2,0 prosjekt

-Ford Scorpio 2,9i bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
bilen var så original som det kunne blitt..

Sveiset sperre, motor med hester og en vanvittig flink sjåfør var det som skulle til!

 

 

Han hadde vel ikkeno annet enn kappa senkefjører på bilen, og fjerna stastaget forran for å få plass til motoren...;)

 

Husker jeg ikke feil så hadde vell han E36M3 3.0L motor i den E30en, ellers var det hobbymekk og dyktig sjåfør ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår