Gå til innhold

Turteller Astra GL 1995

Ranger emnet


Tormodf

Anbefalte innlegg

Hei! SKulle ha i en Biltema turteller i kveld, det gikk bra helt til jeg skulle koble til "signalet" - på coil. Men så er det vel elektrisk tenning på disse og da ingen god gammaldags coil.. :-P Så spørsmålet er da i hvilken ledning jeg finner denne pulsen ell hva dere vil kalle det :D

Takker for svar^^

 

Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elektrisk tenning er det på alle otto-motorer.

Regner med du mener at det finnes 1 coil per sylinder eller noe.

Tror det greieste er å finne ut hvor orginal turteller henter signalet sitt fra, eller koble seg på minus på enecoilen og sette turtelleren på innstillinga for 1-sylindra motor.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det finnes innstilling på turtelleren, så vil jeg anta at det greieste er å hente signalet fra veivakselføleren. Er vel det som er normalt på et fordelerløst system, men den bør vel strengt tatt gi dobbelt så mange pulser som en fordeler.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det finnes innstilling på turtelleren, så vil jeg anta at det greieste er å hente signalet fra veivakselføleren. Er vel det som er normalt på et fordelerløst system, men den bør vel strengt tatt gi dobbelt så mange pulser som en fordeler.

 

Da bør må turtelleren stilles for 8 syl viss jeg tar det rett? :wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør må turtelleren stilles for 8 syl viss jeg tar det rett? :wonder:

 

Skulle tru det, men ta forbehold om at jeg ikke vet hva jeg snakker om. Du merker det vel når du starter motoren og ser hva turtelleren mener tomgangen ligger på.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det finnes innstilling på turtelleren, så vil jeg anta at det greieste er å hente signalet fra veivakselføleren. Er vel det som er normalt på et fordelerløst system, men den bør vel strengt tatt gi dobbelt så mange pulser som en fordeler.

 

Tror nok du må opp noen sylindre mer da, siden dette svinghjulet mest sannsynlig har fra 36 til noe over 60 tenner, vet ikke hvilken standard GM bruker, dessuten er vel ikke turtellere bergnet til å bruke ett signal fra en induktiv giver

 

Jeg vil tro at ECU har ett turtelleruttak som enten gir korrekt puls for 4 sylindra(2 pulser per runde), eller 1 puls per runde eller andre runde(2 eler 1 syl), er du heldig ligger ledning til denne klar bak instrumentet.

 

Hvis ikke kan man koble seg på - på den ene coilen, og sette turtelleren på 1 sylinder.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår