Gå til innhold

bruksanvisning for bytting av turbo!. :)

Ranger emnet


sveintoreh

Anbefalte innlegg

1. Skru av gammel turbo

 

2. skru på ny turbo:bok:

 

Det er ganske enkelt bare å skru, men du må huske å skifte olje og filter. spesielt viktig om du monterer helt ny turbo.

 

Kople av pluggene og file ei stund etter du har montert nyturboen, slik at du er sikker på at den får smøring.

 

Blir kjipt og starte motoren om turboen ikke har smøring med det første, kan skjære den da..

 

Lykke til

MY95 Subaru Impreza GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det de fleste gjør når dem bytter turbo, er å skru den nye på, montere kun returslangen til olje, og helle litt ny olje inn i hullet tur-slangen skal inn på til turboen, slik at man har olje i turboen helt fra start.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte nå omvendt i Haynesboka eller hvor det sto. (Artig forresten, jeg ser en Haynes-reklame fra http://www.bilboken.no i banneret over her :D )

 

Der står det å lese at du skal koble av lavspenten på coilen, (montere alt unntatt oljeretur, kjinne/dra rundt motor 6x 10sek eller til du ser det fossrenne olje.

 

Første gangen hadde jeg nyoverhalt turbo, men ekstremt lavt oljetrykk. Såvidt det piplet ut av turboen. Selv med motoren i gang rant det knapt der.

Andre gangen hadde jeg byttet lagre i botningen og ville forsikre meg om tilstrekkelig oljetrykk, så da koblet jeg en 230V drill rett på oljepumpa via mellomakselen i Volvoblokka. Også denne gang uten returrøret montert. Ikke prøv dette hjemme! :D

 

PS! Du kan regne med mye bannskap, eder og galle! Er det samme boltene som holder din T3 til grenrøret som på Volvo koster de 150-200kr/stk sa en kompis mens han hjalp meg med å demontere driten. Kjekt å ha nye låseblekk osv tilgjengelig. Ørene knekker gjerne av når du peller på det.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta av eksos og trykkrøter som går innpå turbo først. eksos høyre og trykkrøret på venstre side trooor jeg? da er det mye lettere å komme til, så kan du løsne vann og olje rørene, og husk at det er en liten brakett fra under turbo til blokk, som støtter den. Så må du ta av vakumslangenne som går til magnetventilen. Etter du har gjort det så løsner du de fire boltene rundt grenrøret å tar den ut. montering står lengere opp her ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår