Gå til innhold

Min Isuzu Piazza Turbo(JR120) - Handling by Lotus

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig kjøpt og importert drømmebilen som jeg har hatt lyst på i over 6 år! En Isuzu Piazza Turbo med Lotus handling(skal være eneste Lotus-versjon i norge). Det er en sjelden bakhjulstrekker med 150HK turbo intercooler, og forresten min første bil. Denne er fullt kjørbar og hadde skilter når jeg kjøpte den. Planen er å få denne i fin stand, og lett modifisert.

 

Litt info:

 

2.0L 4ZC1-T Turbo Intercooler

8V

SOHC

4Cylinder

5-trinns manuell kasse

Bakhjulstrekk

LSD Bakaksel (G80)

Simons effektanlegg M/ kat.

Isuzu Piazza orginale alufelger

260MM Ventilerte Bremseskiver rundt om

Org Isuzu Interiør M/ sparco matter

Panasonic CQ-DFX883N CD Player

Høytalere orginale

Svensksolgt

 

Giorgetto Giugiaro Design

 

Handling By Lotus

(sitert fra isuzupiazza.com):

For JDM models, 'Handling by Lotus' meant the following changes;

 

- 5 link rear suspension (other models were 3 link)

- car lowered by 10.16mm front and rear

- rear stabilizer diameter increased by 11%

- rear springs stiffened by 10%

- gas filled shock absorbers

- tweaked power steering to improve feedback and feel

- bigger brakes all round

- reduced engine noise/vibration

- water cooled turbo

 

Er ikke sikker på hvor mye som skal gjøres/blir gjort med bilen og hvor lang tid det vil ta. Er i grunn et langtidsprosjekt på grunn av mye rust, så legger derfor denne her på isuzu forumet:), men her er en liste med planer:

 

Fjerne det meste av rust

Overhale bremser

Nye Felger(X)

Fikse de orginale(Vil ha fine orginalfelger)(X)

senk

motor-upgrades(større IC og dumpventil)?

Fikse det knekte panserfestet(X)

Nytt eksosanlegg

Skaffe Isuzu Emblem(X)

Lakke speil og kanaler, evt hele bilen

Nye høytalere i dører + bak

 

isuzupiazza084.jpg

piazza330.jpg

piazza228.jpg

piazza230.jpg]

piazza229.jpg

IMG_2115.jpg

IMG_2113.jpg

IMG_2116.jpg

piazza270.jpg

piazza274.jpg

piazza225.jpg

piazza222.jpg

piazza235.jpg

piazza310.jpg

piazza320.jpg

piazza311.jpg

piazza127.jpg

piazza088.jpg

piazza374.jpg

piazza389.jpg

IMG_2420.jpg

Endret av Jan Einar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Motoren er en Isuzu-konstruksjon såvidt jeg husker, men chassiset til bilen er jo egentlig en Kadett C.

 

Gratulerer med drømmebilen, Jan Einar!!! :thumbs

Du havnet i Sverige ja... ;)

Håper du ikke skal gå helt amok med hvit-sprayen? Denne har nesten fått for mye etter min smak;

isuzu_piazza_15090.jpg

Bedre å la speilfoten forbli svart, så linjen rundt sidevinduene blir kontinuerlig uten et hvitt avbrudd. Og dine fangere er penere som de er, men kanalskjørtene trenger hvitt ja.

Forøvrig en meget pen bil du har funnet ser det ut til, men det ble vel til å kjøpe den ene du fant, eh? :D

 

Et tanke ang. skilt på bilen; du har "euro-fanger" bak, med plass til vanlig bredt skilt, mens foran har du (som alle andre(?)) JDM-fanger hvor du ser uthevingen for bruk av høyt skilt... og det har man lov til å bruke. Er ikke helt sikker på om det er estetisk bra eller ikke ennå...

piazza.jpgeb12.jpg

Akk... disse valg man må ta.

 

Fikk du med noe doku/bøker/skjema utenom det vanlige? Eller reservedeler?

 

Og for å kurére mine opplagte mindreverdighetsfølelser just nu når jeg ser du har en bil som faktisk ruller, går og er både blank og ensfarvet, får jeg tråkke til med at jeg har ihvertfall *host* to stykker... om enn den ene er *host igjen* i skala 1/24 og fremstår som et byggesett fra Fujimi. Eller blev jeg bare patetisk nu? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveise/fjerne all rust, holde den Clean, MDS subber, Felger, senk(kanskje), motor-upgrades(større IC, dumpventil osv),Reparere det knekte panserfestet(PÅBEGYNT!), Fikse eksosanlegget, Lakke speil og kanaler
wtf... MDS?? Regner med du har fått med deg hva jeg jobber med? ;)

 

Gidder du legge ut et bilde av høyttalerne i fordøra uten grill? Du har en annen versjon der enn det jeg har.

 

Unnskyld meg, men det var det styggeste instrumentpanelet jeg noen gang har sett=P
Neineinei... den er da übercool! :D Giugiaro ble ved sin lest når han fant ut noe som fungerte på den tiden...

digidash_italdesignlanciaorca.jpg

digidash_fiatuno.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er en Isuzu-konstruksjon såvidt jeg husker, men chassiset til bilen er jo egentlig en Kadett B.

 

Gratulerer med drømmebilen, Jan Einar!!! :thumbs

Du havnet i Sverige ja... ;)

Håper du ikke skal gå helt amok med hvit-sprayen?

Bedre å la speilfoten forbli svart, så linjen rundt sidevinduene blir kontinuerlig uten et hvitt avbrudd. Og dine fangere er penere som de er, men kanalskjørtene trenger hvitt ja.

Forøvrig en meget pen bil du har funnet ser det ut til, men det ble vel til å kjøpe den ene du fant, eh? :D

 

Et tanke ang. skilt på bilen; du har "euro-fanger" bak, med plass til vanlig bredt skilt, mens foran har du (som alle andre(?)) JDM-fanger hvor du ser uthevingen for bruk av høyt skilt... og det har man lov til å bruke. Er ikke helt sikker på om det er estetisk bra eller ikke ennå...

 

 

Fikk du med noe doku/bøker/skjema utenom det vanlige? Eller reservedeler?

 

Og for å kurére mine opplagte mindreverdighetsfølelser just nu når jeg ser du har en bil som faktisk ruller, går og er både blank og ensfarvet, får jeg tråkke til med at jeg har ihvertfall *host* to stykker... om enn den ene er *host igjen* i skala 1/24 og fremstår som et byggesett fra Fujimi. Eller blev jeg bare patetisk nu? :D

 

Takk Takk! Er veldig fornøyd med bilen! Nei hvitfargen går jeg nok ikke amok med, det blir til og med kanskje omlakering med tiden, men det får vi se: )

Nei, i sverige er det ca dobbelt så mange piazzaer, så det var flere enn bare min til salgs. Vi så på en svart en også, men den var mer rusten enn bilene du finner på skroten! To uker etterpå cirka så vi på denne, og da ble det bil på meg:) Han jeg kjøpte den av hadde forresten en til.

Nei, det var dårlig med ting som følgte med, annet en de vanlige... Eneste er at jeg har 5 piazza brosjyrer fra før:)

Forresten så har jeg også fujimi piazza!

Enig med TransMedia; kontrollpanelet er kuult!

 

Her er forresten bilen med svenske skilter:

piazza010.jpg

piazza014.jpg

 

Og de bildene av dører skal jeg se om jeg kan fikse:)

Endret av Jan Einar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det tid for å fikse panserfestet som knakk rett etter jeg kjøpte bilen. Festet er knekt PGA dårlig vedlikehold og dårlig smøring. Festet som er knekt er blitt sveiset sammen, og det andre blir i samme slengen også Forsterket med en sveis. Her er noen bilder:

 

Festene er rett bak grillen

piazza355.jpg

piazza368.jpg

Sveiset VS det andre festet

piazza420.jpg

Sandblåst

piazza424.jpg

Lakket og klar til montering

isuzupiazza070.jpg

Montert!

isuzupiazza085.jpg

 

Har i samme slengen også rengjort panser og motorrom.

 

Panser.

 

Før:

piazza379.jpg

 

Etter:

isuzupiazza063.jpg

isuzupiazza088.jpg

 

Motor.

 

Før:

piazza012.jpg

piazzahvit1.jpg

 

Etter(ikke ferdig, men myye bedre!):

isuzupiazza087.jpg

isuzupiazza006.jpg

 

Slik stod bilen mens vi holdt på:

piazza431.jpg

 

Noe Rust på panser:

piazza411.jpg

piazza412.jpg

isuzupiazza064.jpg

 

Har også siden jeg kjøpte den vasket, støvsugd, rubbet, polert og freshet plastikk rundt om + andre småting.

 

Slik står bilen i carporten nå, men til vinteren skal den inn i garasje

isuzupiazza076.jpg

Endret av Jan Einar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ting kommer nok litt etter litt, er ikke noe hasteprosjekt, men bilen er her enda : ) Det som skjer for tiden er at bilen skal inn i garasje med Luftavfukter, før vintern. Har muligens fått solgt en av de mange bilene som er der inne, noe som gjør at det blir bedre plass : )

Etter vinteren en gang blir det overhaling av bremser, bytte av reg. reim og fjerning av rust. Oljer må også byttes. Har også begynt smått med å kjøpe inn litt ting som skal på senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hehe takk!, jo det er min storebrors celica ST162. Sansyligvis en av de mer strøkne i norge. Da denne ble kjøpt i 2002 stod den som delebil. Denne er i dag et veldig fint eksemplar med masse oppgraderinger, mangler bare lakk, som senere kommer.

 

Link til bilen med masse bilder om du er int: http://www.superstreet.no/forum/viewtopic.php?f=8&t=226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår