Gå til innhold

Focus døde i dag (Tidligere hengte på turtall)

Ranger emnet


Frakk2000

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har merket at min Ford Focus 99 mod (1.6l bensin) henger litt på turtallet?

 

Dvs, når jeg girer, på f.eks 4000, så henger den igjen et sekund på 4000, før den sakte går nedover på turtall.

 

Har også merket at den jager litt (av og til) mellom 800-1000.

Den lugger av og til litt når jeg gir flat pedal på lavt gir. (Ikke mye, men akkurat nok til at jeg merker et lite lugg).

 

Usikker på om disse tingene henger sammen, men hva kan det bety?

 

LMM? Tennplugg? Det skal sies at det ikke alltid er tilstede, av og til funker den helt fint. Men har merket at dette problemet har økt litt i det siste.

 

Noen tips?

Endret av Frakk2000
Mer problemer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe som evnt vil slå ut på en diagnosetest? Vurderer litt å bare kjøpe meg verktøy på ebay, er uansett billigere enn 15 minutter på verksted..

Tviler på det:) De fleste Ford verksted gir deg 15-30 min gratis diagnose. (Det gjør vi iallefall).

 

Dessuten tror jeg ikke du får kjøpt IDS verktøyet og programmet på E-Bay? Vil gjere se link iallefall:)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det blir uansett litt vanskeligere. I dag døde den nemlig. Skulle starte bilen, men i det jeg satte i nøkkelen, så hørte jeg bare en tikkelyd fra dashbordet. Vrei om tenning. Ingenting.

 

"Heldigvis" så bor jeg på toppen av en bakke, så det naturlige neste valget mitt var å prøve å rulle den i gang, men selv dette fungerte ikke. Helt død.

 

Etter å ha prøvd flere ganger (det er en lang bakke), så blei jeg sittenende på en parkeringsplass i bunnen. Vi fikk noen til å ta med et ekstra batteri jeg har, og prøvde å starte med dette. Samme tikkelyden, og det lyste kort opp på dashen, for så å bli svakere lys ned til ingenting liv.

 

Prøvde å måle med multimeter om det skjedde noe på batteriet når jeg vridde om tenningen, ingenting.

 

Hva nå?

 

ECU?

 

Jeg har glemt å nevne, jeg har tidligere i år slitt med problemer med at bilen lader seg ut. Har hatt den inne hos Ford i kristiansand, og de sa at alt var i orden, de hadde fikset et jordingspunkt? Men jeg har slitt litt i etterkant, regnet med at det var pga det crappy biltema batteriet jeg hadde, så jeg stakk opp, og fikk bekreftet at det var ødelagt. Kjøpte meg et nytt på mekonomen, og siden da så har den startet ok. Men igjen, fikk jo disse underlige symptomene med turtall som henger osv.

 

Jeg gjetter litt på ECU med en kortslutning? Som igjen har ført til at den lader seg ut? Høres det fornuftig ut?

 

Er det vanskelig å bytte? Er slike deler ok å kjøpe brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten digresjon;

 

http://global.ebay.com/Code_Diagnostic_Scanner_for_Ford_Focus_Fiesta_Mondeo/300334709007/item

 

Her er ihvertfall verktøyet jeg tenkte på, trenger vel bare noe for å lese av kodene med right? Kontakten er jo rett ved siden av sikringsboksen under rattet, så fryktelig vanskelig kan det jo ikke være..

 

Kan jo også nevne disse:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16921

 

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16925

 

??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten digresjon;

 

http://global.ebay.com/Code_Diagnostic_Scanner_for_Ford_Focus_Fiesta_Mondeo/300334709007/item

 

Her er ihvertfall verktøyet jeg tenkte på, trenger vel bare noe for å lese av kodene med right? Kontakten er jo rett ved siden av sikringsboksen under rattet, så fryktelig vanskelig kan det jo ikke være..

 

Kan jo også nevne disse:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16921

 

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16925

 

??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk henta bilen i dag, og jeg prøvde å sette inn et annet batteri som jeg hadde ladet.

 

Jepp, den startet helt fint. Har nå lært at det ikke går ann å starte bilen når den er heeelt tom for strøm ihvertfall..

 

Men jeg sliter fortsatt med at den lader seg ut.

Hvis jeg skal måle spenning i sikringsboksen, kan jeg bare måle direkte utenpå sikringene, (de store har noen små metallbiter som stikker ut av sikringen), eller skal jeg sette pinnene ned i sokkelen tik sikringen?

 

Jeg mistenker litt sentrallåsen min, den har vært evig dårlig siden jeg fikk den, særlig i kaldt vær. Har lest litt rundt, og andre forum har sagt det kan være pga no fett på motoren, anyways, mistenker at låsen står på når jeg har parkert bilen, og den tapper strømmen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår