Gå til innhold

Bremsene henger på alle hjul.

Ranger emnet


passatfar

Anbefalte innlegg

Jeg var på bilferie i Tyskland i ferien.Når jeg kom tilbake til Norges dårlige veier igjen intraff et problem med at bremsene hang seg opp, ABS og EPS lampene begynte å lyste og jeg måtte kjøre av veien, da røykte det kraftig av alle 4 bremseskivene og måtte da vente til bremsene ble kalde igjen før jeg kunne kjøre videre. Dette har skjedd totalt tre ganger siste uken, uten at jeg har bremset mye. Spørsmålet er da: Hva skyldes det at alle fire calipperne låser seg? Har dette noe med ABSen å gjøre? Jeg har ikke fått sjekket om noen av calipperne henger enda. Men kan en dårlig calipper forårsake at alle fire låser seg?

Bilen er en: VW Passat 1,9 tdi 130 hk, tiptronic. stv

Nye skiver og klosser bak.

Endret av passatfar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper dette har noe med ESP å gjøre, du sier lite om hva slags bil det er, det lureste du gjør er å få tatt en diagnose, feilen kan og ligge i ABS/ESP-pumpa også.

Når varsellampene tenner skal jo systema koble ut.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over en som sliter med det samme på audiclub.:

 

har en 01 modell passat 1,9 tdi 4 motion! nar jeg kjører med den begynner bremsene etter e stund å gå mer å mer på! og til slutt står de dønn, da begynner abs lampa og handbrems lampa å lyse! er det noen somhar vert borti dette? for å kunne kjøre videre må jeg enten vente ett par timer til det løsner eller slippe trykket på bremse røra!

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=163007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har renset og smurt calipperne og glideboltene siden noen var litt trege. Prøvde også å skifte bremsevæske, men fikk problemer med å lufte på venstre bakhjul. Jeg får ikke ut mer enn litt bremsevæske herfra, klarer ikke å få pumpet væsken gjennom systemet og ut lufteventilen. Det virker som det er vakuum i røret. Har og prøvd å suge med pumpe på lufteskruen uten å få ut den nye væsken. Noen som kjenner symptomene eller som vet om noe spesiell teknikk for å flushe bremsene på en Passat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

jeg har en passat 1,9tdi 2001, som har akkurat samme problemet, så jeg lurer på om du fant ut av problemet med din bil.

Jeg var på bilferie i Tyskland i ferien.Når jeg kom tilbake til Norges dårlige veier igjen intraff et problem med at bremsene hang seg opp, ABS og EPS lampene begynte å lyste og jeg måtte kjøre av veien, da røykte det kraftig av alle 4 bremseskivene og måtte da vente til bremsene ble kalde igjen før jeg kunne kjøre videre. Dette har skjedd totalt tre ganger siste uken, uten at jeg har bremset mye. Spørsmålet er da: Hva skyldes det at alle fire calipperne låser seg? Har dette noe med ABSen å gjøre? Jeg har ikke fått sjekket om noen av calipperne henger enda. Men kan en dårlig calipper forårsake at alle fire låser seg?

Bilen er en: VW Passat 1,9 tdi 130 hk, tiptronic. stv

Nye skiver og klosser bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår