Gå til innhold

Hva kan fiestaen dra?


Nordbo

Anbefalte innlegg

Har en Fiesta 86, 1.1 automatgiret, med påmontert krok. I vognkortet er det ikke anngitt hengervekt. Var i kontakt med biltilsynet for evt. å få vekt ført inn i vognkort, men det viste seg ikke å være så enkelt som jeg trodde. Fikk beskjed om å fremlegge typegodkjenning. Kontaktet Ford lokalt og de sa seg villige til å fremskaffe dokumentasjonen jeg trengte. Etter noen uker fikk vi til svar at typegodkjenning ikke var mulig å skaffe?

 

Er det noen her på forumet som kan være behjelpelig med dette.

04 Volvo V70 D5
10 Toyota Yaris D-4D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må jo enten importør eller fabrikant av hengherfeste kunne framskaffe.

Er hengerfestet orginalt, så kontakter du Ford Norge og spør hvorfor ikke hengervekten står i vognkortet, og spør om de kan framskaffe dokumentasjon, er det ettermontert kan du spørre Ford Norge om hjelp, men produsent av hengerfeste bør og kunne skaffe det, står det ingenting på kroken som det skal gjøre?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 1,1 automat begrenser vel det seg selv, skulle jeg tro :D

 

Men du kan nok helt fint dra de minste hengerne uten brems med tillatt totalvekt 750kg. Noe mer enn det tviler jeg på at bilen klarer uansett...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 1,1 automat begrenser vel det seg selv, skulle jeg tro :D

Noe mer enn det tviler jeg på at bilen klarer uansett...

 

Da kan det vel bli litt slik som denne:

 

http://www.youtube.com/watch?v=ggsjwWwesI8

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve hengerfestet skal jo også være stemplet med tillatt vekt, så du kan jo bruke det som en pekepinn. Men, som sagt tidligere, noe særlig over 750-grensa tror jeg du kan se langt etter...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår