Gå til innhold

Noen som kjører Volvo C30 her ? Jente trenger hjelp til motorvalg!

Ranger emnet


Naftalina

Anbefalte innlegg

fikk prøve en c30 test bil borte i svergie, 2,5l med en stor T :) anna programm vare, 1,2 - 1,4 bar ladde trykk og (ëndast blyfri 98) på en stor lapp mitt på dersjborde.. :) 6spetta vaxeläda. han trudde den hadde runt 300hk den gikk friskt.. der mangla det bare vinger, for det var en rakett.. :)

 

sei du skall ha en sånn en.. :)

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
I tillegg til at diesel, iallfall for mange av oss, er like spennende som å runke en trestokk :sick

 

Flåsete kommentar. Det blir som at jeg skal si:

Daihatsu Cherade er like spennende for mange av oss, som å gå på date med gjennomsnittseieren (80 år gamle damer).

 

Diesel (helst med turbo) kan være en god ting, ikke bare mtp. forbruk, men de har som regel også mye moment i bunn.

Man skal huske at ikke alle kjører som en 18-åring som har lånt bestemorens daihatsu cherade og ligger på 4000rpm for å ha et snev av dreiemoment.

 

Jeg personlig TROR jeg ville følt 1.6D for liten, men jeg har ikke testet C30 i det hele tatt. Det er jo en liten bil, så jeg ser ikke bort i fra at den fungerer ok med en liten motor.

 

Som påpekt i tråden, kan man også trimme motoren opp litt i effekt. (Dette er selvsagt ikke lov, uten å betale til tollvesenet!). Dog., er det veldig vanskelig å finne ut om man har fått t.d. PPC tunet bilen.

 

Har lyst å teste C30T5 eller C30D5. Bare synd de er fwd :-P en AWD C30T5 hadde vært über.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Finn.no sier følgende.

 

57stk C30 1.6D til salgs

10stk C30 2.0D til salgs

 

Vil du ha en bil som er lettere og selge tror jeg du bør velge 2.0D. Den gir det lille ekstra om du har full bil, tilhenger med grus eller bare skal kjøre forbi i oppoverbakke.

 

Jeg har akkurat sammme bruk som nevnt ovenfor. Kjører V70 2.0T med godt over 200hk og biler med mindre kraft er rimelig ubrukelige. utenom, 185hk D5 det er en fin motor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
  • 2 months later...

Min 2007mod C30 Sport, i mørkeblått med koksgrått bodykit og soltak, 18" R-felger og justerbart senkesett:

Bilde0299n.jpg

Blir montert nytt eksosanlegg med 3" fra katalysator og bakover med et 4" enderør på hver side bak. Kommer bilder over helga tenker jeg :)

C30`n med vinterfelga:

 

Bilde0348.jpg

Bilde0337.jpg

 

Knall god bil, er kjempe fornøyd:)

AlmRacing`s nybil:

2004 - Volvo S60 Turbo Limited Sport Edition!

Førstebil:

2001 - Volvo S40 Sport Edition!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare senke mer og noen skikkelige kanthjul så blir det bra :) Var forøvrig meg som sto og vaska den Corollaen med mer rust enn stål den kvelden inne i vaskehallen der for en måneds tid siden.. :)

 

 

Kan forøvrig ta dette ganske gamle svaret mens jeg er i gang:

Flåsete kommentar. Det blir som at jeg skal si: Daihatsu Cherade er like spennende for mange av oss, som å gå på date med gjennomsnittseieren (80 år gamle damer).

 

Ja, det er riktig det, og da holder fortsatt kommentaren min mål ;) Diesel kan gå fort og være najs og brukandes, men jeg får ikke same opplevelsen av det.

Endret av eiriksmil

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Selger da C30`n min!

2007mod, i brilliantblå med koksgrått bodykit gått 136500km.

Påkostet endel siden jeg kjøpte den 12/6-10. Blant annet, orginale 18" R-felger, justerbart senkesett m/tuv-godkjenning, 2x4" enderør med 3" fra kat..+++++

 

Meget velholdt og pen bil, som skiller seg ut!

Vil tro den er blandt Norges laveste og råeste, med tanke på fargekombinasjon, med felger og senk, samt soltak:) Tøff bil som må sees!:)

 

1.6 Turbo Diesel momentum Sport, samme som R-design, bare årsmodellen før R-design kom, men har samme styling og ratt++++ :)

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25215152

 

Bilen selges, fordi jeg har bestillt meg ny!:)

AlmRacing`s nybil:

2004 - Volvo S60 Turbo Limited Sport Edition!

Førstebil:

2001 - Volvo S40 Sport Edition!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår