Gå til innhold

Kjøp av Speedster

Ranger emnet


Spillolje

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har med tiden startet å se etter en bil nr 3, etter som de to andre bilene våre er beregnet for sykler, surfebrett, barnevogner og bikkjer. like spennede som en reprise med Dacapo.

 

Bilen jeg har falt for er da en Opel Speedster. er på jakt etter en med 147 hk motor,da turboen blir litt for voldsom for meg tror jeg.

 

har sett litt rundt på biler av denne typen, men har blitt veldig skuffet egentlig. de fleste virker som de har fått nok juling gjennom tidene selv med lav km stand. de andre er blitt modifisert i alle rettninger, noe som jeg synest trekker helhets inntrykket noe ned.

 

Hva er det av vanlige feil på disse bilene som er bør være obs på? Er motoren mere holdbar en samme årsmodel Elise?

 

Hvordan er prisene på deler til denne modellen i forhold til andre sportsbiler i samme kategori?

 

jeg er hovedsaklig på jakt etter en sort bil med rødt interiør, dette virker nesten som det bare er Turboen som har. eller er det mulig å skaffe en standard versjon med samme farge kombinasjon?

 

Mye spørsmål her nå. er vel noen som kjenner godt til biltypen og kan gi noen gode hint i rettning av kjøp.

 

Hilsen

 

kommende Speedster eier

12 VW Sharan 2,0 tdi dsg Highline

02 Opel Speedster 2.2 16V Supercharger

09 BMW 525i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei

 

Noen tips:

 

- Sjekk med Opel verksted at garanti "modifiseringene" er gjort (byttet bremsecalippere foran, ABS-styreenhet, vacum slange til bremsekraft forsterker, bakfelger etc.. Dette er utført på dei fleste dette gjaldt..

 

- Motoren er veldig god, tør påstå den er mye mer holdbar enn Elise motorene.

 

- Det svarer seg å å legge til noen ekstra kroner for å få ein strøken og garasjeholdt bil, kontra å kjøpe ein som f.eks har stått ute i regn osv.. Har sett på noen som har blitt lagret ute at lakken bobler, kjent problem på enkelte glassfiber biler. Pluss pakningene i lyktene har ein tendens til å slippe taket, f.eks ei frontlykt koster ca 14.000,- +mva i Norge.

 

- Deler er dyrt å kjøpe i Norge, men fåes til ok priser i England/Tyskland.

 

- Jeg har hatt min i ca 4år og eineste som har røket på den er ein lysbryter til 150,- ellers kun vanlig vedlikehold.

 

Ang. farge har jeg kun sett Turboen i rødt/svart, men det ligger ein fin Grønn på Finn.no, tilhører "Green" her inne på forumet, flott bil til bra pris.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar.

 

har sett den grønne som ligger ute, men er ikke ute etter en bil som er skrudd på. vil ikke ha noe som er senket, montert uorginale deler på eller som er typisk ungdomskjørt. har funnet ut av problemet med lyktene er det noe som kan gjøres med dem eller er det bare å kjøpe nye om de dugger?

 

er på vei for å se på en bil nå i dag så får se på den i morgen. så håper denne er så bra som eieren sier. om ikke har jeg reist 2 døgn for ingen nytte.

12 VW Sharan 2,0 tdi dsg Highline

02 Opel Speedster 2.2 16V Supercharger

09 BMW 525i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det ble handel av bil, ble en grå bil med sort skinninteriør. akkurat som jeg ønsket. er rimelig godt fornøyd med bilen.

artig forskjell på min andrebil en vw Multivan.

 

holder nå med litt kose jobb med polering av bilen og setter prikken over ien, så alt er strøkent, sender inn alle deksler invendig til oppigjenn lakkering da det er noen striper på disse.

 

så sliter jeg med litt dug i ene front lykten. så skal se om jeg kjøper en ny frontlykt.

 

ellers må jeg si at dette er pure kjøreglede, alle "bakdelene" med en sånn bil er forsvunnet når en har falt på plass i setet og kjenner kreftene når bilen rekker nese til svingene:)

12 VW Sharan 2,0 tdi dsg Highline

02 Opel Speedster 2.2 16V Supercharger

09 BMW 525i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for det Yello.

 

hadde en ordntlig peneværstur i helgen, ålesund,geiranger, valldal, trollstigen, åndalsnes og tilbake til ålesund. en nydelig tur med masse fin natur og litt for mye bobil turister, men bilen var i sitt rette element.

 

huff da, det hørtes ikke noe kjekt ut. 14400kr? er lykten laget av platina eller? heldig vis finnes ebay:)

12 VW Sharan 2,0 tdi dsg Highline

02 Opel Speedster 2.2 16V Supercharger

09 BMW 525i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei

 

Grattis med ny bil! Var vi som snakket litt ang min grønne som lå ute for salg (tror jeg). Har valgt å beholde den litt for å tenke på det. Er så glad i bilen også :) samt det er et strøkent eksemplar som ikke er ungdomskjørt ;)

 

Deler har en helt utrolig pris om man velger å kjøpe det hos Opel. Siste jeg kjøpte var vindusvisker til 780,- (eller noe lignende). Kunne sikkert kjøpt noe annet merke og "mekket" til noe, men men

 

Håper du blir fornøyd med bilen, litt synd å sette den i garasjen nå for nesten 6 mnd... Bare å glede seg til våren!

 

Green

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår