Gå til innhold

Tung på bremsepedalen med G60-bremser.

Ranger emnet


Vegard

Anbefalte innlegg

Har satt på G60-bremser på golfen, men opplever at den store bremseopplevelsen uteblir. Har nye Brembo skiver og Greenstuff klosser. Andre jeg har snakket med sier det samme, mens andre sier at det bremser godt selv med de små skivene.

 

Er det bremseservoen som ikke gir nok kraft?

 

Er det ulike modeller som gir ulik kraft?

 

Noen med erfaring???

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skillz2k

Har du byttet til større hovedsylinder også eller bare byttet bremsene over??

Byttet til 22 mm master, ja.

 

Men bilen var tung på bremsen før byttet også, mens enkelte andre Golfer er ganske lette på pedalen.

 

Å kænn slikt kåma ta???

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Alle deler som er skiftet er erstattet med nye.

 

Bremsekraftforsterkeren er ikke byttet.

 

Jeg har en mistanke om at det er enkelte bremsekraftforsterkere som ikke har spesielt stor effekt, mens andre gir god bremsehjelp.

 

Er interessert i å finne ut hvilken som er best.

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme erfaringen.....

 

Brukte bremsekraftforsterker fra 16v med tilhørende master, det funka kanonfint, følsom og "myk" pedal, blokkerte "lett" i 180kmt med 215-40-16 ;)

 

men så gikk bremseservoen i stykker en fredagskveld..... :( og det var utstilling dagen etter! leta litt i gammelt skrot og fant en servo fra en 1.8 (samme som 1.6 forresten), fikk bytta etter litt stressmekking og var ferdig utpå natta en gang, sto faktisk ute og det ar mørkt nok husker jeg, men heldigvis var den den fine årstiden :) var no forskjell i "dødpunktet" på pedalen etterpå, så bremselyset sto på hele tiden, så litt plast på bremselysbrytern måtte modifiseres ned 1cm elns....

 

syntes bremsene fungerte like godt som før....

 

men så kom vintern.......

 

og så kom våren

 

og så kom første kjøreturen! :D

 

men bremsene var ikke hva de var syntes jeg :(

 

nå var den "hard" på pedalen og måtte nærmest bruke begge beina for å blokke i 50.....

 

jaja, beleggene har blitt gamle og pensjonert seg og flytta til syden tenkte jeg.... satte på greenstuff, kjørte dem inn. ingen forskjell.... :( bytta servo+master fra en jeg visste funka, fra en 1.6, men den store forskjellen uteble..... var akkurat like dårlig

 

så nå blir det 16v servo igjen, får håpe det gjør den "store" forskjellen..... håper jeg finner igjen 16v mastern og....

 

synes uansett det er rart det her.... er 110% sikker på at bremsene var like gode etter første byttet, kjørte jo mye bane og da hadde jeg goooode bremser husker jeg... har lufta systemet maaaange ganger... pedalen min er blitt hard og ufølsom! snufs!

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

passa om hverandre i mitt tilfelle så....

 

er vel bare 2 typer servoer og 2 typer mastere

 

er litt forskjell i "akselen/staget" på servoene, så padalen blir litt annerledes, men ike noe problem.

 

men, beste er nok å bruke alt fra 16v

 

http://www.mekonomen.no for priser

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

passa om hverandre i mitt tilfelle så....

 

er vel bare 2 typer servoer og 2 typer mastere

 

er litt forskjell i "akselen/staget" på servoene, så padalen blir litt annerledes, men ike noe problem.

 

men, beste er nok å bruke alt fra 16v

 

http://www.mekonomen.no for priser

Bilen min er GTI16V, -86 mod. Den servoen gir ihvertfall ikke noen sjokkartet bremseeffekt. Har kjøpt en annen brukt på hoggeren, den koster 4 store ny hos Møller og Mekonomen fører dem ikke.

 

Håper ihvertfall det skal bli bedre...

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

Har hatt samme erfaringen.....

 

var no forskjell i "dødpunktet" på pedalen etterpå, så bremselyset sto på hele tiden, så litt plast på bremselysbrytern måtte modifiseres ned 1cm elns....

 

Bare så du veit det så er den bryteren justerbar, du hadde ikke behøvet å modifisere den.

Ville bare informere deg om det ;)

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår