Gå til innhold

230fk Hva tåler den ???

Ranger emnet


Escort-mk2

Anbefalte innlegg

Trenger motor på ca 400 hk til en mk2`r og lurer litt på følgende Bare sånn ca

 

Hva tåler orig råder/veiv/stempler

fk blokka revner ved ?

8v topp porta/uporta og hvilken cam (moment i bunn)

Har volvo ei kasse som holder 400hk (lett bil 900kg)

Noen som vet hvor tung fk motoren er ?

hvilken turbo har dere best erfaring med (moment i bunn)

Trenger litt pros and cons for volvo

 

Tenkte jeg skulle gi megasqirt en liten test bare for å se,er jo hyggelig pris på den:tannløs: .

og så skal protrim få noe å bryne seg på med mappinga.

Er MS kompatibel med sensorene på fk`n eller?

Den blir gående med orig turbo og topp i vinter men vil ha ferdig shortblokka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørte om en som hadde benka en 380 i fk, du må bytte råder, dyser og bensinpumpe som jeg har hørt kanskje litt til. Disse får du i et "300+kit"

finner du en volvo m90 girkasse er disse produsert av getrag og burde holde for mye ponnier, har hørt 400

 

jeg kjører fk med orig turbo(t13c) med 1 bar ladetrykk, det positive er at du får et enormt moment og hestesprang fra 25-3000

 

dette bilde henta jeg fra en annen tråd søkte bare på benka i 900 fora

bred_Volvo_240_Oyvind_C.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger motor på ca 400 hk til en mk2`r og lurer litt på følgende Bare sånn ca

 

Hva tåler orig råder/veiv/stempler

fk blokka revner ved ?

8v topp porta/uporta og hvilken cam (moment i bunn)

Har volvo ei kasse som holder 400hk (lett bil 900kg)

Noen som vet hvor tung fk motoren er ?

hvilken turbo har dere best erfaring med (moment i bunn)

Trenger litt pros and cons for volvo

 

Tenkte jeg skulle gi megasqirt en liten test bare for å se,er jo hyggelig pris på den:tannløs: .

og så skal protrim få noe å bryne seg på med mappinga.

Er MS kompatibel med sensorene på fk`n eller?

Den blir gående med orig turbo og topp i vinter men vil ha ferdig shortblokka

Over 300 så begynner seriøst å spøke for rådene, stemplene skal klare 350-400 så lenge ting er på stell, men har sett orginal bunndel som har bremset nærmere 500hk, varte ikkje lenge.

til 350-400 skal porta 530topp gi bedre mellomregister og mer kjørbar motor enn 531. M90 kan tåle mye effekt, kommer ann på kjøringen. Plenty som raser de kassene med husmortrim. Men som oftest(95% av tilfellene) er det synkringen på 3.gir som ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår