Gå til innhold

Hva kan jeg kreve av Møller Rommerike?

Ranger emnet


Gooner87

Anbefalte innlegg

Skal prøve å gjøre det kort.

 

For et par uker siden skulle jeg chippe bilen min hos Chipsenter. Det funket ikke. Fikk beskjed om å skifte N75 ventilen, sjekk lambda og få sjekket alle rørene til innsuget for turboen.

 

Bestilte time hos Møller og leverte bilen en uke seinere. En ventil ble skiftet, lambdaen ble sjekket og alle rørene ble sjekket. Møller ringte meg og dem sa at dem har gjort det jeg har bedt om, men bilen går ikke som den skal. Ble da enige om feilsøking til 2000kr. Da sjekket dem alle kabler for brudd. Dem kom frem til at det var hjernen (ECU'en det var noe feil på).

 

Ny hjerne kostet 12000kr og dem skulle ha 5000kr for å skifte og laste inn ny programvare.

 

Dette sa jeg nei til fordi dette hadde jeg ikke råd til.

 

Fikk bilen tilbake. ringte han fra chipsenter og ble enige om at han kunne hjelpe meg med programvare hvis jeg ordnet ny hjerne.

 

Det endte med at jeg jeg kjøpte en brukt hjerne hos norsk bildelsenter. Dro opp til han hos chipsenter. Prøvde å skifte hjerne, men fikk samme feilmelding ved diagnose. Etter litt feilsøking fant vi ut at det ikke var den ventilen som burde ha vært byttet ut som justerer ladetrykket til turboen var byttet ut men heller en annen ventil som sitter på bypass-siden. (akkurat det siste sier meg ingenting, det var det han fra chipsenter sa). Det endte med at den ble fjernet og nå ligger den i hanskerommet. begrunnelsen var at den trenger man ikke. Dette måtte jeg betale for,som jeg syntes er helt greit fordi han har jo ikke noe skyld i dette.

 

Hva kan jeg kreve av Møller Romerike nå? Trodde det var det første man sjekket når man sier at bilen ikke går helt som den skal når det gjelder Audi, turboen lader kun på 0,25 bar sa jeg også. Sa jo også N75 ventil skal byttes.

 

Nå har jeg måttet kjøpe en ny N75 ventil. Som jeg nå skal prøve bytte selv.

 

Besøket hos møller kostet meg 3500kr og en føler som jeg ikke har noe nytte av.

 

På forhånd Takk for hjelpen!

Endret av Gooner87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ba verkstedet bytte en spesifikk ventil, mens de byttet en annen, så er jo det helt bak mål. Slurv i ordremottakingen.

 

Slik jeg ser det, så skal ikke du betale dem for noe annet enn sjekk av lambda og sjekk av turboslanger. Resten (bytte av annen ventil/feilsøking) kommer som følge av feil de har gjort selv. Da må de også bære kostnaden selv.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro innom møller idag. Snakket med han i resepsjonen, fikk beskjed om å snakke med verkstedmester men var ikke tilstede(lunsjtid). Fikk beskjed om at dem skulle ringe meg opp.

 

Ble ringt opp 1 1/2time senere av han karen i respesjonen. Det første han spurte om var hvor jeg hadde fått tak i det siste delnr på den ventilen jeg hadde skiftet selv. Da sa jeg at det hadde jeg funnet på nett og fått det bekreftet av han jeg snakket med på delelageret da jeg bestilte opp delen. Han påsto at den delen ikke passet til bilen min engang. han mente også at det er to N75 ventiler på Audi A6 og dem kansje har klart å bytte feil ventil men kunne bytte den andre for meg gratis hvis jeg tok med meg delen. Da sa jeg at den har jeg byttet selv og nå går bilen som den skal. Det syntes han at var veldig rart at jeg fikk det til å passe men ikke var noe bedre enn at det var ordnet. Mer hadde han ikke å si og han skulle ringe tilbake til neste uke etter å ha funnet ut hva som har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møller i Horten har jeg hørt mye rart om, kanskje det "bare" er gutta på verkstedet som ikke kan noe - noe jeg i såfall ikke vet noe om personlig. Kundemottak og delelager er hvertfall fylt av hyggelige folk, som gjør det de blir bedt om. Det eneste jeg stusset over, må være at jeg fikk en ekstra reim da jeg kjøpte servicedeler, bl.a. reg.reim. Lurer på hva den ekstra reima var til - ikke min bil, hvertfall. Eller. Tror jeg... Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aldri til å bruke Møller Romerike igjen. Har hatt problemer med dem en gang tidligere, men da gjaldt det en VAG-COM diagnose til 500kr og den hjalp meg ikke no. Gadd ikke å lage noe diskusjon ut av det og jeg måtte finne en med VAG-COM som kunne hjelpe meg privat istedet. Gav dem en sjanse og den klarte dem å ødelegge.

 

Skal ta en service der og etter det skal jeg aldri dit igjen. Har lært av mine feil nå.

 

Snakket med en jeg møtte på chipsenter som jobber på Møller Ensjø. Og han sa også det at jeg aldri må finne på å dra dit, skulle heller bruk heller Møller skøyen eller Møller Jessheim. Dem som kan Audi best og har best kundeservice. Han var heller ikke overrasket over det som skjedde med meg, fortalte at det ofte skjer, hører om det hele tiden. Ble overrasket over klagen gikk igjennom sa han, fordi Møller gjør aldri noe "feil".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår