Gå til innhold

Fjerning av insekter?

Ranger emnet


roythomas

Anbefalte innlegg

Hvordan får jeg vekk restene etter insekter på fronten? Jeg har prøvd med insektfjerner fra Turtle Wax og avfetting, og etter det vaske med bilsåpe og svamp. Men når bilen har tørket sitter det fortsatt rester igjen!!! Blir frustrert... Ser at man kan kjøpe en grov svamp som heter insektsvamp eller noe, men den er jeg redd for, for den ser ut til å ripe opp bilen. Eller er denne svampen å anbefalle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg vått avispapir over området og la det ligge til det nesten er tørt. Så er det bare å fjerne det og vaske av restene.

 

Selv bruker jeg kun høytrykk og vanlig vask.. insektene setter seg ikke fast på god voks ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lenge problemer med insektsblod på både hvit og sølvfarget bil. Så fant jeg denne for noen år siden (turtle selger det også):

 

Archive%5CProduct_images%5C36%5CLarge%5C36-458_l.jpg

 

1. Spray på skummet.

2. La virke 15-20 sekunder.

3. Tørk vekk.

 

Resultat, blodet (og fugledrit) forsvinner med en gang, uten problemer. Har alltid en boks liggende i bilen, slik at jeg lett kan tørke vekk fugledrit e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Sonax Xtreme Insektsfjerner. Fjerner lett blod, insekter og fugledritt. Er det fugledritt på bilen så spryter jeg på litt, lar virke noen minutter og spyler av med hageslangen. Trener ikke dra frem høytrykkspylern for å få det vekk. Men som kazzper skrev, insektene setter seg ikke fast på god voks ;)

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Skal prøve ut disse produktene. Men jeg hadde forventet at Ford bruker god voks når de skal levere ut splitter nye biler til kunder. For nå er Fiesta'n ren og pen, men full av insekter på fronten. Så nå er det ut å handle god voks og produkter som dere har annbefalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Sonax Xtreme Insektsfjerner. Fjerner lett blod, insekter og fugledritt. Er det fugledritt på bilen så spryter jeg på litt, lar virke noen minutter og spyler av med hageslangen. Trener ikke dra frem høytrykkspylern for å få det vekk. Men som kazzper skrev, insektene setter seg ikke fast på god voks ;)

 

Vi bruker Sonax Xtreme Insektsfjerne på firmabilene på jobba også, funker som bare juling det, hvite biler, noen av bilene er teipa, går lett av på dem også

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Skal prøve ut disse produktene. Men jeg hadde forventet at Ford bruker god voks når de skal levere ut splitter nye biler til kunder. For nå er Fiesta'n ren og pen, men full av insekter på fronten. Så nå er det ut å handle god voks og produkter som dere har annbefalt :)

 

HAHA!! Bilforhandlere gjør faen ikke mere enn nødvendig nei!! Se på splitter nye biler, finnes jo nesten ikke rustbeskyttelses masse på dem engang..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Skal prøve ut disse produktene. Men jeg hadde forventet at Ford bruker god voks når de skal levere ut splitter nye biler til kunder. For nå er Fiesta'n ren og pen, men full av insekter på fronten. Så nå er det ut å handle god voks og produkter som dere har annbefalt :)

 

Min bror handla også Ford Fiesta for en stund siden. Handla fra Ford Lillestrøm. På den bilen var det hvertfall brukt voks både på lakk og på felgene :) Virka som voksen var ganske god faktisk, vannet rant vekk med en gang og har fortsatt samme effekt den dag i dag. :tannløs: Eneste som mangla var no forsegling på vinduene. Thats it. Fjerna hvertfall insekter, fuglemøkk osv ved hjelp av en hageslange uten noe gnukking. Men men. Forhandlere gjør jo forskjellige jobber i og med at det ikke er samme person som utfører jobben ;)

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En annen ting som fungerer er 7010 og 7080...7010 er kjemisk og 7080 er biologisk.7010 tar asfaltmerker og annet kjemisk dritt mens 7080 tar innsekter osv.For å få vekk kvae fra trær anbefales kun vann.Da går det vekk med en gang hvis man tørker over med en våt fiberklut.

 

Jobber som billakkerer og har lakket en haug med nybiler som har blitt utsatt for fugledritt.Etser seg ned i lakken.Ikke mye beskyttelse på nybiler,så få på en god voks med en gang hvis du kjøper nybil noen gang.

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.s100.no/product_info.php?cPath=18&products_id=40

 

Fjerner det du trenger å fjerne av innsekter og fuglemøkk, tar ikke voks eller sealer :) knallsak, gel form så den henger der den skal og du tar det meste etterpå med trykket fra hageslange :)

 

Innsekter og fuglemøkk er anderledes en annen møkk i type og trenger en "avfetting" som tar biologiske saker, vanlig avfetting tar ofte ikke dette så lett, en innsekts fjerner tar det kjappt og skånsomt ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg bruker enten clay eller lakkrens..

 

Må legge på ny LSP etterpå da, men de som "sliter" mest med å få bort insektrester er gjerne de som ikke har LSP på lakken i utgangspunktet ;)

 

Hvis det fremdeles sitter insektrester etter at jeg har spylt og vasket, sprayer jeg på Quick Wax og tørker av med MF.. og det er rent :D

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår