Gå til innhold

Forbruk boble fra 1960 til 1975?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei

 

Vurderer sterkt og gå til innkjøp av Boble fra 1960 til ca midten av 70. Men lurer på om det er noen som har en generell oversikt over forbruket på disse (blandet, langkjøring og by).

 

Takker for svar

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler http://www.vwnorge.no, der finner du garantert gode svar på dette.

 

Det eneste jeg vet er at mange (eldre folk) klagde veldig på hvor mye bensin disse boblene brukte. Dette fordi flesteparten av boblene var dårlig vedlikeholdt og i generelt dårlig stand, siden det var en billigbil. Har man en god motor med korrekt justert forgasser og automatchoke som funker som den skal, i tillegg til friskt luftfilter og gode plugger, blir ikke forbruket ille i det hele tatt!

 

Men det er jo en gammel bil, så det skal nok godt gjøres å komme ned på dagens forbruk...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Boble kan være en utmerket sparebøsse! Siden bilen er så spartansk er det lite som kan gå galt med den. Og delene er billige.

 

Jeg har kjørt 0,73 liter/mil på langkjøring med 1974 boble med 1600AD motor. Målte dette forbruket to ganger over 60 mil. Distansen ble logget med GPS og tanken ble fylt full. Jeg ble overrasket over forbruket, for den går friskt, men plugger, filter og forgasser har ikke vært rørt på lenge.

 

Før man tar helt av så har jeg kjørt 0,73 liter/mil med en Transporter 1,6TD full camper med hevetak og kjøkken. Og flyttelass. Over fjellet. Bilen veide nærmere 1900 kg. Bobla veide nok et tonn mindre.

Endret av mfafa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår