Gå til innhold

Heftig USA Volvo

Ranger emnet


Polo Classic

Anbefalte innlegg

Har ikke noe kilde.. Men sikkert flere!

 

Om tilfellet ja, så vil jeg tro at så og si alle volvomennesker, tror at når de har delt fjørene sine i to, kan de kjøre så fort de vil, hvor som helst.. Om man tar det litt med ro, og kjører med vett, vil jeg tro at det går bra.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

en ting slår meg her, det kommer noen halvsenile audi og vw-folk som ABSOLUTT skal inn på volvo-forumet eller inn på "andre bilmerker" for å klage. Hvor gamle er vi egentlig? liker dere ikke noe her inne, så er det vel greit å ligge unna eller?! Har dere blitt penetrert i rektum av en pensjonert neger iført nonne-klær som ser sitt første hull eller noe sånt? eller i det minste blir truet med det for å komme inn her og klage? jævla taperbarn.

 

On topic:

likte ikke helt den us'n der, syns 200-serien kler best små kantfelger, f.eks kerscher carmona i 16 eller 17" med 40-profil, så ordentlig senk på det. Da blir det passe lavt og pent. Den japsepotta + am-fangere ødelegger totalen helt.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si dere hva som er problemet med å kjøre med så smale dekker på så breie felger er at enn får en VELDIG eksoponert felg kant som lett tar borti absolutt alt som er..

 

Du kjører ofte på kanter i veien eller?

 

Vist du ser på lønsingene som blir tatt i statene på forskjellige modifikasjoner så er det langt dårligere enn på en norsk bil.

 

Normenn har en tendens til å bruke mer penger enn nødvendig på bila sine, hvem faen har bruk for en syrefast grenrør for eks?

 

Er modifikasjonene dårligere fordi man ikke sløser bort pengene sine på unødvendig tull, altså? Er nok snakk om prioriteringer du. Som du sier, hvem trenger vel et syrefast grenrør? Spesielt når man kan få felger, senk og evt adaptere/spacere i stedet som gjør bilen så ballefet. Forøvrig tipper jeg det var det Henrik mente med den kommentaren du ikke skjønte.. ;)

 

 

Det er rart.. Når noen bygger en Volvo som resten av folket syns er tøff, er det plutselig Volvo-gutta som klager. Sutreunger :)

Endret av eiriksmil

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"resten av folket" stemmer rødgrønt.. når de ikke liker hvs volvofolka gjør, hadde jeg ikke tatt det som noe nedtur akkurat!;) Det er et tegn på hvor smakløse og dumme majoriteten er.

 

Nå er jeg mercemann, men allikevel syns jeg volvo er minst like rått.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, morro å se åssen folk reagerer på kommentarer som ikke er dirrekte possitive..

 

Skal si dere hva som er problemet med å kjøre med så smale dekker på så breie felger er at enn får en VELDIG eksoponert felg kant som lett tar borti absolutt alt som er..

 

 

Og skal like å høre hva du tenker på med den her:

"Herregud. Dere volvo huer er ikke riktig friske. Denne volvoen har jo gjort mye riktig som dere her hjemme på berget enda ikke fatter."

 

 

 

Er du så dårlig til å kjøre bil at du må ha overdimensjonerte dekk for å ikke kant kjøre dem, ja da har du jammen meg klart deg bra i livet.

 

Legg merke til hvor langt ut hjula er i hjulbuen. Er ikke mange andre volvoer som har det her i landet.

 

Og skal du snakke til meg så får du kalle meg nicket mitt. Erre greit?

 

Hva jeg tenker med den kommentaren. Om DU orker å lese hva enkelte andre har svart i denne tråden angående denne bilen, så skjønenr du vel hva jeg skal framm til. Når det først blir posten en Volvo som faktisk ser litt gjennomført ut i henhold til høyde, felgvalg og ikke minst dekkvalg. Så er det plutselig helt "feil" hos dere volvo huer. Det er mitt problem.

 

Er en ting som funker her i norge og det er eiker felger eller v70r felger. Ingen som bryr seg om hvor langt ut i hjulbuen felga sitter og ingen som i det hele tatt orker å perfeksjonere kjørehøyden på volvoen sin.

 

en ting slår meg her, det kommer noen halvsenile audi og vw-folk som ABSOLUTT skal inn på volvo-forumet eller inn på "andre bilmerker" for å klage. Hvor gamle er vi egentlig? liker dere ikke noe her inne, så er det vel greit å ligge unna eller?! Har dere blitt penetrert i rektum av en pensjonert neger iført nonne-klær som ser sitt første hull eller noe sånt? eller i det minste blir truet med det for å komme inn her og klage? jævla taperbarn.

 

Oi.

 

Harde ord fra en myyyk gutt. Veit ikke hva jeg har med din historie å gjøre. Men er tydelig at denne hendelsen du snakker om har satt sine spor hos deg. Du har krav på hjelp om denne negeren i nonnedrakta skulle banke på din dør igjen. Ring 112.

Endret av audifanatic

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bilen var tøff, skillte seg ut, og sjeldent jeg ser nnoe i den stilen der, men stuket på den var ikke riktig, vet ikke hva, men den lå liksom ikke riktig, tror det hadde blitt bedre med mindre hjul og kav i bakken, men dog usikker, tror 18" er for stort på så gamle biler.

kan godt hende jeg hadde skifta mening IRL, men slik som den framkommer på bildene tror jeg du finner mange med bedre stuk.

Stilen likte jeg dog veldig godt, og syns bilen var riktig tøff.

Men jeg har sett lavere 240`er på 15" som har ett råere/finere stuk, men da ligtger de jo også på demperne, som ikke er det beste.

 

Det var min mening.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det plutselig helt "feil" hos dere volvo huer. Det er mitt problem.

 

Er en ting som funker her i norge og det er eiker felger eller v70r felger. Ingen som bryr seg om hvor langt ut i hjulbuen felga sitter og ingen som i det hele tatt orker å perfeksjonere kjørehøyden på volvoen sin.

 

 

Ja, såklart er det det som er fint på volvo, finns ikke noe mer blodharry enn 18" fem-seks eika felger med 30 profil på gammel volvo 240 eller andre firkantede biler(type e30,e28,w123,w124)..40-45 profil på 17" er det ideelt + litt framoverstup(senka rund baut) Ikkenoe problem å bruke spacere på volvo slik at man fyller hjulbua, det går mange slike på notodden, jeg har ikke sett volvoene du sikter til dog, som har hjula midt under bilen, meget mulig det ser feil ut.

 

nytt2.jpg

 

noe sånt, bare med 16" carmona felger, da har du stuket;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, såklart er det det som er fint på volvo, finns ikke noe mer blodharry enn 18" fem-seks eika felger med 30 profil på gammel volvo 240 eller andre firkantede biler(type e30,e28,w123,w124)..40-45 profil på 17" er det ideelt + litt framoverstup(senka rund baut) Ikkenoe problem å bruke spacere på volvo slik at man fyller hjulbua, det går mange slike på notodden, jeg har ikke sett volvoene du sikter til dog, som har hjula midt under bilen, meget mulig det ser feil ut.

 

nytt2.jpg

 

noe sånt, bare med 16" carmona felger, da har du stuket;)

 

Om du titter litt på div prosjektråder her inne så ser du vel at de fleste har hjula minst 5cm innenfor skjermbuen. Er det virkelig pent? Denne bilen som blir heftig diskutert nå har faktisk klart å velge felger som bygger nok ut til at man slipper det "hel norske stuket" med hjula midt under bilen. Har man plass til breiere felger enn disse 7,5 x17 som er standard`n, så får man vel bruke det for det det er verdt. Men da slipper vel kanskje ikke goførn på våt vei?:volvopower:

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"resten av folket" stemmer rødgrønt.. når de ikke liker hvs volvofolka gjør, hadde jeg ikke tatt det som noe nedtur akkurat!;) Det er et tegn på hvor smakløse og dumme majoriteten er.

 

Så hvis jeg liker US-Volvoen så er jeg sosialist, taper, smakløs og dum?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg liker US-Volvoen så er jeg sosialist, taper, smakløs og dum?

 

nei, tapere og dumme er dem som absolutt skal inn her kun for å klage.. da har man ikke liv eller er maks 14.

 

Folk får like hva dem min for min del, men det er helt uforståelig at noen syns f.eks åpne 18" med tynn kler gamle biler bedre enn 16 og 17". Har hatt 18" på 123, aldri sett noe styggere før! Det er overhode ikke proporsjonalt, dem blei pelt av rimelig fort for å si det sånn.

 

@audifanatic, da har du ikke sett en del volvoer til lands, finnes jo også flere som har fylt hjulbua bra ut?! Forøvrig enig med at hjulhusa bør fylles opp på biler. Men skal være enig at den us'n ser bedre ut enn det vag-folka og div andre presterer å gjøre med dekkstrekk på bilene..

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, tapere og dumme er dem som absolutt skal inn her kun for å klage.. da har man ikke liv.

 

Folk får like hva dem min for min del, men det er helt uforståelig at noen syns f.eks åpne 18" med tynn kler gamle biler bedre enn 16 og 17". Har hatt 18" på 123, aldri sett noe styggere før! Det er overhode ikke proporsjonalt, dem blei pelt av rimelig fort for å si det sånn.

 

Bil på hjul eller hjul på bil?:P

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del syns denne bilen har perfekte hjul, akkurat passelig strekk på dekka. Skulle ønske jeg og hadde så jævli bra "fitment" på min 240, men jeg har også disse fordømrade kjedelige eiker-felgene som absolutt alle har.

 

Nok et bilde

travissr20035.jpg

 

Har en drøm om å en gang ha råd til/finne meg noen 18" Work equips som fyller ut hjulbuene like bra som de der svarte felga på den der blåe 240en, hadde man fått tak i noen som var for breie (det blir aldrig for breit da) kunne man jo bare hatt strekte dekk (dekkstrekk er altid tøfft tilogmed på 240 viser det seg), tror det hadde vært gromt.

 

Slike felger

workequip.jpg

18EQUIP.jpg

 

Men jeg synes det norske volvofolket er jævli kjedelige, det er ingen som tør å prøve noe nytt. Etter å ha lest ørtåførti 240 prosjekt-tråder om FK motorer, og 17" eiker-felger har jeg gått over til turbobricks, der tør ihvertfall folket å prøve noe nytt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

@audifanatic, da har du ikke sett en del volvoer til lands, finnes jo også flere som har fylt hjulbua bra ut?! Forøvrig enig med at hjulhusa bør fylles opp på biler. Men skal være enig at den us'n ser bedre ut enn det vag-folka og div andre presterer å gjøre med dekkstrekk på bilene..

 

 

Jeg har vel sett det jeg trenger å se av Volvoer. Ikke la deg lure av nicket mitt. Erre greit?

 

Det du ikke skjønner er jo det at litt dekkstrekk desverre er nødvendig om man skal lavt nok ned med breie nok hjul. Det har ingenting med VAG folk eller tyske biler å gjøre. Japanerne var vel ganske så tidlig ute med dekkstrekk, men ser ingen som gnåler om dem.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal være enig at den us'n ser bedre ut enn det vag-folka og div andre presterer å gjøre med dekkstrekk på bilene..

 

Alt i alt så tror jeg du ville blitt positivt overrasket hvis du hadde sett hva som blir bygd av VW og Audi på f,eks VwVortex :)

Men, nå havnet vi veldig off-topic her..

 

Har en drøm om å en gang ha råd til/finne meg noen 18" Work equips som fyller ut hjulbuene

 

Bare så synd at de felgene koster mer enn den gjennomsnittlige 240, pr.stk, men jaggu ser dem bra ut:sick

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår