Gå til innhold

Problemer med Pioneer Headunit

Ranger emnet


LilleGud

Anbefalte innlegg

Hei

jeg var og kjøpte div utstyr til bilstero i dag og kjøpte en slik Headunit.

http://www.pioneer.no/no/products/25/109/281/AVH-P4100DVD/index.html

 

MEN! nå som jeg har koblet den opp så begynner den bare å blinke når jeg prøver å bruke den. Mens den går på demo. eller jeg fikler i menyer ect så virker den bra. så prøver jeg å bruke noen av knappene, eller spille noe så begynner den å blinke.

 

Det første som slår meg er at det er en form for sikkerhets lås ?

noen som har vært borti dette før ? og hva jeg skal gjøre for å få "aktivert" den ?

 

Mvh

Erlend

Endret av LilleGud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ihvertfall for å spille dvd og film må håndbrekket være på(sikkerhetsgreie). Det betyr at en av ledningene bak spilleren(merket handbrake eller noe) må være jordet for at disse funksjonene skal virke, altså skal da ledningen være koblet til bryter for håndbrekklampe.

 

Det de fleste gjør er å koble denne ledningen til jord, da fungerer alt hele tiden. Regner med du er smart nok til å ikke følge med på en film når du kjører uansett :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ihvertfall for å spille dvd og film må håndbrekket være på(sikkerhetsgreie). Det betyr at en av ledningene bak spilleren(merket handbrake eller noe) må være jordet for at disse funksjonene skal virke, altså skal da ledningen være koblet til bryter for håndbrekklampe.

 

Det de fleste gjør er å koble denne ledningen til jord, da fungerer alt hele tiden. Regner med du er smart nok til å ikke følge med på en film når du kjører uansett :)

 

etter en lenger google session har jeg funnet ut at flere har mange rare problemer når den ikke er koblet. så den blir nok konstant jordet for og teste i morgen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er som sagt en sikkerhetsgreie, men det kan jo være tungvint at den bare fungerer med håndbrekket på. Derfor er det mange som kobler denne til permanent jord :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår