Gå til innhold

Problemer med SVV og SFOOR - møte mellom bilinteresserte og politikere(s.4->)

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

"I fjor fikk Trond (trafikkansv.) bot fordi han ikke hadde lappen i lommen da han kjørte på ATV og ordnet med skilter. Han sa han kunne kjøre å hente kortet som lå i vogna hans, men de mente at "skaden" allerede var skjedd og ga han en bot.

 

Jan Erik fikk ikke kjøre videre fordi de mente at prøveskiltene ikke var i orden. Det viste seg at dette var en feil fra biltilsynet. Han fikk ikke kjøre videre på 2,5 time.

 

Hans fikk bot fordi han kjørte med slicks fra banen og bort til Shell for å fylle fuel lørdag formiddag i 2008 (strålende sol og asfalt temp på 25 C). 4000,- i bot.

 

Trond brukte Gatebil sin ATV (registrert med sorte skilter og forsikret) til å rigge ned skiltene langs veien inn til Vålerbanen etter skiltplanen satt sammen med Vegvesen. Han fikk kjørenekt fordi han var nødt til å krysse veien nedover, ikke kjøre langs den. Vegvesenet så vi kjørte avgårde med ATVen oppå alle skiltene som lå på hengeren, ustroppet med Trond på toppen - det var greit...

 

En Engelskmann med engelskregistrert STI måtte stå i over 3 timer for å få myndighetene i england til å fakse over papirer til Vegvesenet i Elverum. De trodde papirene i bilen var falske. Fyren snakket ikke et kvekk norsk. Vegvesenet hadde feil.

 

Hans måtte vise bilen sin på biltilsynet fordi vegvesenet ikke viste at DOT-merkede dekk var godkjent til bruk på vei i Norge. Biltilsynet mente bilen var ombygd fordi den hadde bur og annet ratt (standard fra fabrikk). Bilen måtte bremses 4 forskjellige ganger over 1,5 år. Tilslutt nektet de for at lyktene var godkjente, tiltross papirer på at disse var originale fra porsche. Etter 1 år og 8 mnd ga de seg og tilbakebetalte omkostninger faktisk!

 

Original solfilm på Land Rover Discovery III ble fjernet av biltilsynet."

 

 

klippet inn fra gatebil.no:

http://www.gatebil.no/forum/viewtopic.php?t=13925&highlight

 

der er det bilder og litt mer info om hva som skjedde.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte forbi vekta på rv25 mot Elverum på fredag. Var folksomt der ja. Utifra det jeg skjønner var Svv forespurt om de ville delta med stand inne på Gatebil, men det hadde de ikke kapasitet til....

Så å informere, spille på lag, og kanskje sørge for å få et godt forhold til bilhobbyen har de ikke kapasitet til, men å stå i nærheten og sørge for at ingen noengang kommer til å oppsøke dem frivillig for godkjenning, det har de kapasitet til. Jeg talte 8 stk vegvesenbiler inne på kontrollplassen i tilegg til kamerabilen litt lenger bort.

Sto nok ikke på kapasiteten, bare på uviljen

 

Hva er egentlig vitsen???

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at dere vil ha den feteste og råeste bilen på et slikt treff, MEN(!!!!!) MÅ dere virkelig provosere Politiet så inni gamperæva at de bli grinete og til slutt vinker inn "alt" som KANSKJE kan en ulovlighet. Har de ikke noe opplagte greier så finner de noen - hvis de virkeig VIL !

 

Det er så mange "brødhode og umodne drittsekker" som ikke greier å vente ned griskjøringen sin til de kommer inn på banene, at de ikke fortjener noe annet enn å miste skiltene. De burde hatt juling som f... av dere andre som kommer etter og mister skiltene pga. små bagateller som politiet finner bare på "pur-F" fordi de er lei av å bli "ertet" - hvem blir vel ikke det !

 

Så til dere småtøffe, uerfarne, utolmodige (akkurat DET kan jeg forstå) med biler dere VET det "lukter svidd" av lang vei, og som har en altfor tung høyrefot: Takk dere selv, for hos meg og de fleste andre seriøse her inne så er det lite eller ingen sympati å hente er jeg redd !

07-mod Megane CC 1.6, 115 HK

X- 01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.

X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at dere vil ha den feteste og råeste bilen på et slikt treff, MEN(!!!!!) MÅ dere virkelig provosere Politiet så inni gamperæva at de bli grinete og til slutt vinker inn "alt" som KANSKJE kan en ulovlighet. Har de ikke noe opplagte greier så finner de noen - hvis de virkeig VIL !

 

Det er så mange "brødhode og umodne drittsekker" som ikke greier å vente ned griskjøringen sin til de kommer inn på banene, at de ikke fortjener noe annet enn å miste skiltene. De burde hatt juling som f... av dere andre som kommer etter og mister skiltene pga. små bagateller som politiet finner bare på "pur-F" fordi de er lei av å bli "ertet" - hvem blir vel ikke det !

 

Så til dere småtøffe, uerfarne, utolmodige (akkurat DET kan jeg forstå) med biler dere VET det "lukter svidd" av lang vei, og som har en altfor tung høyrefot: Takk dere selv, for hos meg og de fleste andre seriøse her inne så er det lite eller ingen sympati å hente er jeg redd !

Nå handla vel denne tråden først og fremst om Vegvesenet....... Greit å skille bart og snørr... Jeg har forresten aldri hørt om noen som har blitt avskiltet for "grisekjøring"...

 

Aksjonen i Våler/Elverumsområdet gikk stort sett på det tekniske og dokumenter, men politiet var seff tilstede.

 

Les litt bedre neste gang, så kanskje det blir enklere å tro på at du er så veldig seriøs.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha kontroller i forbindelse med Gatebil-arrangementer er egentlig veldig lurt. De får kontrollert en masse såkalte "gatebiler" i løpet av et kort tidsrom. De har nok statistikk som viser at slike biler ofte er i dårlig stand eller ikke har papirene i orden.

 

Sutring i etterkant over at man blir tatt er noe av det dummeste jeg vet. Er man tøff nok til å bryte reglene, får man være tøff nok til å ta straffen også.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blæ:P

 

Det er forskjell på lovlig og bra tekninsk stand...

 

og ja, må legge ved link til forum tråden også da mondeo:)

http://www.gatebil.no/forum/viewtopic.php?t=13925&start=45&sid=45098096924f22933a3bbd016fbecca6

 

 

Jeg var på våler på fredag og så ikke noe annet enn en laser på en bakkekul hvor de tok i nordgående retning. Kjørte ned ved 9 tiden og opp igjen ved 17 tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha kontroller i forbindelse med Gatebil-arrangementer er egentlig veldig lurt. De får kontrollert en masse såkalte "gatebiler" i løpet av et kort tidsrom. De har nok statistikk som viser at slike biler ofte er i dårlig stand eller ikke har papirene i orden.

 

Sutring i etterkant over at man blir tatt er noe av det dummeste jeg vet. Er man tøff nok til å bryte reglene, får man være tøff nok til å ta straffen også.

 

Amen.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha kontroller i forbindelse med Gatebil-arrangementer er egentlig veldig lurt. De får kontrollert en masse såkalte "gatebiler" i løpet av et kort tidsrom. De har nok statistikk som viser at slike biler ofte er i dårlig stand eller ikke har papirene i orden.

 

Sutring i etterkant over at man blir tatt er noe av det dummeste jeg vet. Er man tøff nok til å bryte reglene, får man være tøff nok til å ta straffen også.

 

Ja, mennesker som kjører rundt med en annen dekkdimensjon enn det som står oppført i vognkortet skulle aller helst vært henrettet på stedet.

 

bfsv.jpg

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mennesker som kjører rundt med en annen dekkdimensjon enn det som står oppført i vognkortet skulle aller helst vært henrettet på stedet.

 

De fleste krav til kjøretøy finnes av sikkerhetshensyn i forhold til andre trafikanter. Jeg antar at du syns at noen av kravene er unødvendige. Hvilke deler av regelverket (Forskrift om tekniske krav til kjøretøy osv) mener du kan fjernes?

 

For øvrig er det tillatt å kjøre med en annen dekkdimensjon enn det som står i vognkortet under visse betingelser. Men det visste du sikkert fra før.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår