Jump to content

Hjelp........ Låsemekanisme og vindu

Rate this topic

Recommended Posts

Noen som har erfaring med følgende:

Etter helgens uvær ble alarmen min utløst av merkelig grunn.

Resultatet er at nå vil ikke vinduene åpne seg (el vindu) og lyset i kupeen lyser selv etter at motor er startet og slukker etter ca 20-30 sek.

I tillegg har jeg opdaget at låse"knappen"på førerdøra ikke går helt ned og i "lås", så jeg mistenker at det er en sammenheng...

Noen her ute som har noen erfaringer på området?

typiske gjengangere er defekte mikrobrytere i låsekassen i en eller begge framdører, og komfortmodulen som sitter under førersetet.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Tja, møller sier man må bytte hele låsekassa, men det er folk som har splittet disse og byttet selve mikrobryterne inni kassa. Kommer an på hvor fingernem du er...det er visst litt demontering.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By audia41,8tb5
      Jeg byttet batteri på Audi a4 b5 1,8T stv 1996mod med motor kode AEB min her om dagen, og etter det så starter den og går i 1-2 sekund for så å stoppe.
      Om jeg fjerner Minus polen på batteriet så starter den med en gang og går helt som den skal. Men om jeg stopper bilen og prøver å starte den igjen så er problemet tilbake. Tror det er startsperra som spiller meg ett puss, men hvem vet ? Håper noen smartinger her inne vet hva det muligens kan være. Om det er startsperra ,åssen får jeg den til å fungere slik den skal ?
      På forhånd så takker jeg for alle forslag som måtte komme inn :-)

• By Larsbryne
      Bilen - en 2004 Grand Vitara 2.0 Turbodiesel - står på et kinkig sted og er ute av stand til å starte. Det er to ting feil. Det ene er starteren. Men dette kan løses med å trille i gang skulle jeg tro. 
      Det andre gjør saken litt verre. Jeg har bakset så mye med tenningsnøkkelen at låsen har gått i vrang. Jeg får vridd nøkkelen forbi rattlås og til ACC - punktet - det vil si at vidusheiser og radio funker. Men jeg får den ikke til ON som vekker opp resten av bilen - eller il neste steg - som starter den.
      Jeg har nå skrudd løs startbryteren (plastplata med koblinger bak tenningslåsen), og kan skru på strømmen med denne slik at jeg i det minste fikk lukket el-vinduer.
      Men så var det å få starta greiene da... Tenkte å trille den i gang på et vis. Lurer på om jeg kan starte den uten nøkkel - så fremt nøkkel med chip står der den står til vanlig - i låsen?

Leste på en gammel post fra 2015 om en som løsnet startsperreantenne (ringen) og tapet fast nøkkelen med chip inni i denne, slik at bilen tror du har nøkkelen som hører til.
      Spørsmålet er om jeg kan gjøre noe lignende? 
      Altså: Kan jeg la originalnøkkel stå i - for å oppheve rattlås - og startsperra - mens jeg starter bilen med selve bryteren på baksiden av låsen? Da kan jeg i det minste komme meg hjem til garasjen for neste steg.

• By Lun
      Etter gårsdagens forsøk på å få liv i de 2 fremre høyttalerene i min 91’ 190e aut. Vil ikke bilen starte...
      i det jeg vrir om nøkkelen lyser instrumenter og radio som vanlig, men da jeg vrir siste hakket skjer absolutt ingenting... jeg mistenker at den har gått i startsperre-modus etter gårsdagens arbeid i dashbord/midtkonsoll. 

jeg har lest litt og prøvd startkabler, åpning/lukking og låsing av dører og bagasjerom i håp om å få den ut av startsperre-modus, men uten hell:(
      om noen vise 190-guruer kunne kommet med noen gode forsøk hadde det vært svært ønskelig, Takk på forhånd!
    • By Skjærbus
      Hei!
      Jeg har en 1995 200E (W124) som jeg har mistet IR-nøkkelen til, dvs at den har sentrallås, alarm og startsperre. Nå viser det seg at det ikke kan skaffes ny nøkkel (?), så jeg må koble bort startsperra. Jeg har forstått det slik at startsperra er på høyre side under baksete, og har hørt at man skal laske nr 24 og 27, men ledninger er ikke nummerert...
      Noen som har erfaring med dette?
    • By Amaand
      Har hatt problemer med min audi, begynte med at jeg ikke fikk vridd nøkkelen om i tenningslåsen, byttet denne med en del fra bilopphøggeri. Da startet bilen men kuttet igjen trolig pga startsperre, fikk bilen på verksted for å få kodet om, det fungerte ikke. Nå vil de ha 8000 for å bytte tenningslås + ny nøkkel. Jeg lurer da på, er det noen som vet hvordan jeg kan koble fra denne startsperren, eller har andre ideer til hva som kan fungere?? Synes det e litt mye å betale som student, og rart ikke verkstedet fikk det til, da den nye delen er en original del..
  • Populære emner nylig

• Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies.