Gå til innhold

Air condition rens - spraye hvor?

Ranger emnet


FyFasan

Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpt en sprayboks på biltema hvor det står at man skal spraye inn i luftinntaket til AC, men hvor i hule er det?

 

Ville trodd det var det vanlige luftinntaket under vinduet utenfor, men ble usikker om det er et eget inntak til AC siden det sto spesifisert slik..

 

Noen som vet?

 

(bilen er 97 Mitsu Galant)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er med skum i og et lang slange som skal stikkes inn i inntaket.

 

Det bisarre er at det står på boksen man må spraye litt og litt av gangen for å ikke ødelegge elektronikk. (!!)

 

Er det elektronikk i luftinntaket? Utrolig forvirrende bruksanvisning.. :wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukk av litt plastikk rundt vinduet ditt der, så regner jeg med at du finner en ganske grov kanal som forsvinner inn i bilen. Å spraye ned i den åpninga du snakker om UTEN å fjerne litt plastikk først er bortkasta, ettersom du da bare kommer ned i vannkasa som ligger under der, hvor vindusviskermekanismen osv ligger.

Vedrørende elektronikk, så sitter det vel iallfall en temperatursensor og litt sånn nedi der!

 

Til deg med Subaruen her: Jeg tviler vel sterkt på om selv subaru har funnet på en så genial tanke som å ha inntaket til kupeluften helt fremst i bilen, så jeg vil tro du misforstår spørsmålet litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takker. :)

 

Etter en liten operasjon med å få av plastikkgrillen, gummilister rundt og vindusviskerarmer under frontvindet fikk jeg tilslutt øye på en forhøyet flens innunder der som måtte være inntaket.

 

Da den var såpass utilgjengelig og langt unna var det ikke snakk om å få slangen fra sprayboksen noe særlig nedi kanalen men sprayet inn på toppen der med vifta (og varmeapparatet) på full guffe med motoren på.

 

Byttet også litt på at luften kom ved bena, midten og vinduet slik og etter 10 min startet jeg likesågodt ACen også og lot den også gå 10 min for totalt 20 min som det sto på boksen.

 

Tror det virket ca ok da det luktet parfyme fra alle lufteåpningene inne i bilen. Får se over tid om det er noe ulukt, sier jeg ikke fra her var det suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår