Gå til innhold

Kjøpe bil over 300 000km stand?

Ranger emnet


zibiri

Anbefalte innlegg

Jaja, er jo store biler som faen bmw 5s'ene men fortsatt så går det bedre en mange andre biler jeg kunne valgt mellom. 192hk - 2,5l.

 

Men vet at det er en bil med jevlig mye fiksing og bytting og dritt og lort, kan si med en gang at jeg er null mekaniker så om noe går fucked så veit jeg ikke at det er fucked så sant hele bilen holder på og rulle av veien eller stopper :P Kan sikkert lese meg opp til hvordan jeg selv kan fikse ting bare jeg vet hva som er galt. Men har folk jeg kjenner osm fikser alt selv på 5's ene sine og fortsatt kommer opp i 20-30 tusen ved hver fiksings...

 

Bilen skal foresten ikke ha noe med rust og den ser fin ut på bildene. Men vet ikke om det har noe med farlig ihjelrust eu kontroll dead-meat og gjøre så trengs den hvertfall og bli sveisa i venstre kanal mens den akuratt har blitt sveisa i høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg langt unna, med mindre du er en jævel til å skru eller har masse tid.

 

Hver eneste lille del på bilen er slitt og oppbrukt. Rusten er vel ikke langt unna heller.

 

Ikke kjøp deg problemer.

 

Enig.

 

Foringer og endeledd er oppbrukte.

Stabstag må vel byttes, dempere har

vel sett bedre dager. Bremserør. etc.

Tenker meg at det går mye £ på understellet.

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på bruken, vedlikeholdet og alt.

Naboen har en E36 320i, som har rulla langt over 400k, utslitt innvendig, men fremdeles tight å fin å kjøre, går greit(ikke så bra som man forventer at 150hk skal gå men det gjør ingen av dem), rusta har ikke overtaket.

Og det skal vel også sies at han har hatt bilen siden tidlig 90 tall, kjører hardt, girer på 6k HVER gang og er over 50, topppakninga er fremdeles orginal.

 

Har hatt biler som er rulla 1,4 mill, og føles tightere enn Audi med 100 på telleren.

Vedlikehold er alfa og omega, bruk har en del å si, men mest at bilen bli kjørt varm, og fint kald.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

 

Foringer og endeledd er oppbrukte.

Stabstag må vel byttes, dempere har

vel sett bedre dager. Bremserør. etc.

Tenker meg at det går mye £ på understellet.

 

På Colten min her på Kypros som akkurat rundet 60' virker jo foringenes HELT utslitt, høres ut som du dreper en katte hver gang du kjører over en ujevn vei. Rollaen som snart runder 305' er god og solid og kjøre, jeg merker iallfall ingenting. Og den bilen har gjennomgått endel juling.

 

Du må også huske på at når biler går 300k, 400k osv har antageligvis tidligere eiere skiftet noen slitedeler nettopp fordi bilene har gått så langt. Bremserør er rust, dempere skyldes ofte rust, knekte fjærer er rust, rust kommer av veisalt. Ville heller hatt en bil som har gått 400k i Gudbrandsdalen eller et annet sted det ikke saltes, enn en bil fra samme år (si fra starten av 90-tallet eller tidligere) som har gått i Oslo-trafikk, iallfall med tanke på rust. Også veldig interessert i hvorfor stabstag må byttes på biler med høy kjørelengde.. :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjerra mi har gått 340000 funker knall den:)

 

Btw var en dag på skolen det komm en 230e trillanes inn på parkering, så skulle hun svinge og parkert så datt bærearmene og alt av foran på en siden, så hele bilen kollapsa, og lå plutselig på asfalten bloood senka:P

Mens hun kom fornøyd ut, og jaja, den har jo gått 600000 nå, så den gikk rett på dynga:)

Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt)

Volvo 240 Turbo.

Volvo 240 86 modell. (Delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo artig at nettop Honda-folket her på forumet fraråder på det sterkeste å kjøpe bil med så høy kilometer, både med tanke på rust og slitasje på alt, sier jo litt om deres erfaringer.

Selv om en Honda er totalt utslitt etter 160 000 betyr ikke dette at alle biler er bæsj etter dobbelt så mange km.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Sikkert noen som har sakt dette før, men om bilen er bra vedlikeholdt kunne den gått 1 000 000km for den del. De er dårlik vedlikehold og ikke km som tar knekken på bilene. Men du bør nok sjekke etter ekstra grundig etter slitasje og/eller rust. Høre om eieren har byttet noen slitedeler. Om du ikke kan så mye bil, kan du jo få med deg noen som kan litt bil til å se på bilen.

Mvh. Morgan

 

Vet du hva Fiat står for?

Svar: Fiasko i all teknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår