Gå til innhold

Sliter med endeledd på A6/100 C4,hjelp!

Ranger emnet


Sulliken

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd avtrekkeren på biltema,den knakk,jeg har prøvd en 3 ledds avtrekker,den knakk..

 

Jeg har gjort jobben før,og da brukt 3 leddsavtrekkeren,da kom det lett av, uten problemer. (jeg glemte da å ha på fett når jeg satte på det nye ledded,kanskje det var tabbe, siden det sitter som støpt nå ?

 

 

 

En kompis sa noe om varme, er det noe å prøve?

 

Jeg har en gassbrenner,hvordan går jeg frem?

 

Det eneste verktøyet jeg har igjen nå, er noe som ligner på et spett.Som du skal panke innpåog bryte av leddet.. Prøvd det og uten hell så langt, bare veldig vondt i skuldra..:)

 

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=82524

 

 

 

Knakk1:http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=503&iItemId=82514

 

Knakk 2:http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=503&iItemId=82526

 

 

Jeg legger til at jeg har snakket med et verksted om saken,De sier det er ulovlig å bruke varme der,og jeg bør panke til med en stor hammer, fra undersiden.. Jeg har forsåvidt testet det, uten hell..Jeg ønsker ikke å deformere fjørbeinet heller.

Endret av Sulliken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender man må bruke varme, og det går som oftest bra.

 

Dynk godt med rustløser(Omega er uten tvil best), prøv å bank det løs, går ikke det, varm opp spindel til den begynner å skifte litt farge, så kan du prøve å løsne det. Skal ikke brukes fett på konen, som jeg foirstår på deg at du sliter emd.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender man må bruke varme, og det går som oftest bra.

 

Dynk godt med rustløser(Omega er uten tvil best), prøv å bank det løs, går ikke det, varm opp spindel til den begynner å skifte litt farge, så kan du prøve å løsne det. Skal ikke brukes fett på konen, som jeg foirstår på deg at du sliter emd.

 

Konen ja.

 

Hvor hardt kan en panke med en slegg eller stor hammeruten å deformere det pressede stålet i fjørbeinet?

 

EDIT: nå er det skiftet,måtte dra til den undre mutteren med luftverktøy..

 

Løsningen ble å bruke "brytebeinet", med forlenger som en person holdt, samtidig som jeg slo det jeg hadde med en liten slegge, mot skrufestet på endeleddet. Heldigvis var den alt løs mot staget, så jeg slapp problemer der.

Endret av Sulliken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår