Gå til innhold

Økern´s Lancer glxi


Oekern

Anbefalte innlegg

Da har jeg litt mer og vise frem..

Stab.stag i bagasjen:

 

DSC_0778.jpg

 

Bestemte meg for og rødde i ledningsrot. Skjønner ikke hvorfor jeg gjorde

det med en gang når jeg la kabla men.

FØR:

DSC_0782.jpg

 

NÅ:

DSC_0783.jpg

 

Alt på plass:

DSC_0785.jpg

 

Basskassa er bygget av norges fremste (høyst antagelig!) kasse byggere. Mr Dag J.

Refleks kasse med slotport. Elementet er Hertz hx 380. Fungerer MEGET greit.

DSC_0786.jpg

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Det fungerer veldig bra, MEN.

Jeg antar du har en vanlig lancer bakluke. Du ser jo selv at det er 2 plater - og mellom disse er det mellomromm uten avstivere = ristelyd.

På Evo sin luke er avstanden heldigvis sveisa igjen :)

 

Det du burde gjøre i disse sprekkene er og fylle opp med fugemasse. En multifug fra Bostik evnt Tec7 (evn.t noe anna. Det som er viktig er at den tåler beveglighet)

Det er bare og sprøyte på mye, så er du sikker!. Er du forsiktig kan du også bøye opp gleppa litt med en flattrekker, men vær forsiktig så det ikke blir bulk.

Etter dette så kan du legge dempematter. De er fortsatt veldig viktige selvom du har tetta sprekkene.

Du vil oppleve risting etter dette også, men prosedyren over hjelper BETRAKTELIG.

Jeg sliter med og lokalisere ristelydene mine, men mistenker hattehylla selvom denne er dempa fra før..

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råå lancer du har! :) Men husk at du også kan ligge flere lag med dempe matter, så hvis 1 lag ikke holder klask på et lag til ;)

 

Selv har jeg prøvd et merke som heter FatBoy som jeg fant på ebay, å det er det flere som sier er bedre enn dynamat osv.! Billig er det og :)

 

Så neste skikkelige lydbil skal jeg nok engang bestille dette, har ikke gidda å ligge det i Vinterbilen :)

 

Edit: FatMat hetter det... Her er link til en 100" rull: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120657218258&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEWAX%3AIT#ht_15251wt_6335

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker gutta :)

Du må ha på lmm ja når du setter på sportsfilter. Det aller enkleste er og kjøpe innsatsfilter (ett sportsfilter som er i samme dimensjon som det orginale, så du kan bruke den orginale luftboksen) Må du på død og liv ha åpent filter så finns det komplette kitt. Dette anbefaler jeg og kjøpe da du må ha en syk adapter mellom lmm og filter.. Innsatsfilter har Kollevold, mens åpent filterkitt må du på Ebay eller utenlandske nettsider.

Du får en adapter hos BS bildeler (som du kan få kjøpe av meg egentlig) men du må ha et filter fra helvette om det skal passe over.

 

Jada, er alltid en mulighet og legge flere lag, men jeg nøyer meg med stp for nå.

Skal heller jobbe med akustisk demping fremmover :) Og få vekk rasling og skrangling i deksler osv.

Det er dog mulig jeg legger 1 lag silent coat (erstatning til stp) i hjulbuer - så jeg får 2 lag totalt der. Får se

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Det skjer veldig lite på min front for tia..

Eneste jeg har gjort sia sist er og montere 4300K xenon istedet for 6000K som jeg hadde før.

STOR forskjell på mørke og våte høstveier. Søren så mye mer jeg ser nå, deilig.

Jeg tror ikke de er like gode på snølagt vei, for der var 6000K insane in the brain - but time will show!

 

Jo, også har jeg fått på en 4,5" bakpotte. Litt væl høy lyd på rundt 3 - 3,5K rpm - som jeg ligger på E6´n i en time hver dag. Så blir til at jeg prøver litt støydemningsmetoder før jeg evn.t tar det av.

 

Driver også og prøver litt forskjellige instillinger på rebound på K-sport coilovers´a.

Artig og føle forskjellen på forskjellige instillinger !

Må også bytte jordingsplass til forsterkerne, da jeg har fått dynamo støy etter jeg satte på diskanthus til diskantene.

(Klippa ledningen og satt på nye kabelsko, så blei det støy..)

 

Ellers så fortsetter bilen og gå som ei kule den.

Nærmer seg 3 hundre tusen nå snart, blir stas :D

Endret av Oekern

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Jeg sitter fortsatt i rullestol, så lite skjer med bilen.

Fått litt hjelp av fadern til og legga om tell vinterhjul..

Mangler "litt" klaring for og si det sånn, så må heise bilen etterhvert her..

 

Med 15" sommer

DSC_0872.jpg

DSC_0873.jpg

 

Vinter, 15"

DSC_0874.jpg

DSC_0876.jpg

 

Er så trangt så dekk butter i hjulbue, frontfanger og framskjerm..

Kommer nok til og heise 3/4 cm forran tenker jeg..

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår