Gå til innhold

Kvining i bremser etter litt kjøring.


fizzlepunts

Anbefalte innlegg

Hei der!

 

Skiftet nylig bremseskiver og klosser på min 97 mod glxi i sammenheng med påsetting av nye dekk på stålfelger (dekkene er balanserte hos verksted), og etter en uke eller to ca, har det begynt å kvine fremme på venstre side. Det kan høres ut som om klossene ligger å tar i skiven konstant under kjøring. Det som er det rare er at dette kommer etter en kort tid med kjøring (ca 5-10 min i 60-80 km/t). Og kvinelyden forsvinner når jeg svinger til venstre, mens den kviner enda mer når jeg svinger til høyre. Men kjøreretning rett frem, så er det konstant kvining etter 5-10 minutter som sagt.

 

Kan dette være noe alvorlig? Kan det være et lager som må byttes? Eller kan det hende at under påsetting av caliper, at jeg ikke har skrudd ting skikkelig fast?

 

Jeg er av typen som virkelig misliker lyder i bil og føler meg skikkelig liten når jeg durer forbi sentrum-steder og kviner hele turen igjennom :p

 

Håper noen har erfaring her, evt har peiling på hva det kan være.

 

Håper på svar!

 

Mvh, Fizzle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bremseklossene ligger innpå skivene så merker du det når du tar på skivene etter kjøring ;)

Eller så kan det jo hende bremseskjoldet ligger å gnisser innpå.

 

Prøvde med litt kobberpasta idag, på kontaktpunktene på klossene (stempel & glidepinner), men dette nyttet ikke. Jeg skal under bilen imorgen og skifte mellomrør og lydpotta, så jeg skal se på det du sier angående bremseskjoldet. Om dette er tilfelle, kan jeg bare bøye driten utover? Eller kan jeg fjerne dritten? (har hørt så mye rart om disse skjoldene fra bilmekanikere at man skulle nesten tro det var overflødig ekstrautstyr.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gitt opp håpet, og ringt til verksted. Er mest sannsynlig lageret fremme som er røket. Har lest litt rundt på forumer, og flere som beskriver det samme som jeg beskriver her, har fått beskjed at lageret er røket.

 

Så da er det nytt lager, og håp om at ting er fikset etterpå.

 

Ble mye utlegg dette enn forventet. Nytt mellomrør, lydpotte, skiver, klosser, plugger, luftfilter, oljeskift/filter.

 

nå er det bare fordeler og pluggledninger igjen. Så vil jeg tro jeg er fit for fight til EU kontroll om 1 mnd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*bump* innom verksted idag og der fikk jeg bekreftet at hjullageret fremme på venstre siden er røket. Det måtte litt kjøring til fra bilmekanikerens side først, for han trodde ikke på meg med det første.

 

Etter en kjøretur kom kvininga frem, av med hjulet og kaliper, og voilah. "Se der ja, her er lageret ikke bra i det hele tatt" :P

 

Så, om noen andre har samme problemet, vurder et nytt lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår