Gå til innhold

varmt

Ranger emnet


245tic

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle sjekke for morros skyld om det er no regler og lover på hvor varmt det skal gå ann å jobbe i på et vanlig kontor. Sitter nå foran pc skjermen å det er bare helt sykt varmt, er 31grader her inne fordi airconditionen ikke virker...

 

Noen som vet no? :)

wirrumen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsmiljøloven inneholder ingen rammer for når det er ulovlig varmt å jobbe, men Arbeidstilsynet anbefaler temperaturer under 22 grader ved lett arbeid.

 

I følge Arbeidstilsynet bør arbeidstemperaturen ligge mellom 19 og 26 grader. Helst bør den være under 22 grader ved fysisk lett arbeid for å unngå ubehag som følge av varmen.

Selv om det er ubehagelig å arbeide når det er som varmest, finnes det ingen regler eller forskrifter som gir deg rett til å gå hjem fra arbeidet. Dersom du ønsker pauser, forskjøvet arbeidstid eller eventuelt å avbryte arbeidet, må dette avtales med arbeidsgiveren.

 

Du kan ikke gå hjem! :D

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobba i 33.5 i skyggen idag. bare at det ble en del i sola... noe sigen etter endt arbeidsdag ja. kun hardt fysisk arbe seff..

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg er under tak og klargjører biler jeg. Men merker det selvfølgelig når sola står å steker hele dagen, og jeg går opp og henter biler til klargjøring. FYFAEN, når man åpner døren får man badstu midt i trynet.

 

Uansett er det bare regn oppe i nord uansett..

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer jobber jeg på kobberelektrolyse avdelinga på Xstrata, og der er det ca 30 grader varmt, samt en ekstremt høy luftfuktighet. Der jobber vi fullt påkledd, med hjelm og vernebriller. I tilegg er det mye varm damp rundt omkring, og mye tungt arbeid. Da blir man plutselig ekstra varm i toppen :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle heller ha sittet i +31 forran enn PC skjerm enn å bygd brannbiler i +31 hele dagen som jeg gjør nå. Mye fysisk arbeid!

I går ble arbeidsbuksa shorts, hjalp litt... men likevel.

 

Man skal ikke klage men... jeg plages når det er så varmt!

Gi meg en regnskur og 10 grader mindre!!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår