Gå til innhold

Våtslipe lykteglass av plast for å fjerne slitasje?

Ranger emnet


Magnalf

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

 

Folk på denne delen av forumet har vel litt peiling på dette kanskje, så prøver her :P

 

Har handla en bil ifra tyskland som igrunn virker helt topp, men den har et svakt, på en måte svakt dosent/tåkete slitasjelag (fra nazi-veisalting?) på begge frontlyktene jeg ikke får gjort noe med! Noen her som har erfaring med det? Våtslipe? Sett folk gjør dette på baklykter (Frontlyktene mine er av plast)

 

:cry:

 

Skal prøve å få ordna noe bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg måtte teste Plast-x på bilen min. Baklyktene såg ikkje so verst ut, men dei vart merkbart blankere!

Eg brukte ein pad til å påføre og mikrofiberklut til å ta av restene. (dette er standarutstyr ved bilpleie og bilpleiegalningene har masse av dette! Inkludert meg ;) )

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg måtte teste Plast-x på bilen min. Baklyktene såg ikkje so verst ut, men dei vart merkbart blankere!

Eg brukte ein pad til å påføre og mikrofiberklut til å ta av restene. (dette er standarutstyr ved bilpleie og bilpleiegalningene har masse av dette! Inkludert meg ;) )

 

x2 :)

 

En kollega av en "bilpleiekompis" av meg drev og lette etter nye frontlykter til bilen sin, de var vanvittig matte i utgangspunktet, og hadde blitt verre etter at en annen fyr mente han skulle få dem bra igjen med polermaskin..

 

Jeg sa han definitivt burde teste med Plast-X før han investerte i nye lykter.. tror du han ble happy når lyktene hans ble tindrende klare igjen? :D

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt guffa (Plast-X) men mangler noe å knulle den på lykta med aka "pædd" eller poleringsmaskin. Må få tak i noe, skal legge ut før og etter bilder når jeg gjør det =P

 

Bur du på ein plass der det er litt vanskeligt å få tak i utstyr, kan du gå til nærmeste bensinstasjon.

Dei har heilt sikker poleringsduk (eller er det klut, men ikkje poleringsgarn)

Det er den tynne typen eg bruker.

Dette kan erstatte pædden imens. (du tar av restene med duken og)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår