Gå til innhold

lekkstrøm L300 diesel


Wendi

Anbefalte innlegg

Hei hei, lurer på om noen har noen gode råd/ideer.

 

Jeg har en Mitsubshi L300 diesel (4d56 motor) hvor batteriene tappes for strøm i løpet av en dag. Har målt med strømmeter mellom -pol og -kabel og det ser ut som om det går ca. 3,6-3,7 A når alt er slått av. Jeg har prøvd å fjerne alle sikringer en etter en men det gjør ikke noe forskjell. Det eneste som gjør noe forskjell er å koble fra hovedsikringen (100a) som er montert rett på batteriene. Det ser altså ut som om problemet ligger i noe som kun er sikret gjennom hovedsikringen, men ikke gjennom en sekundær sikring.

Nå har jeg funnet ut at det ikke går an å gløde før start (bilen starter fin ellers) så jeg mistenker at problemet kan ligge et sted der. Tenker på releet f. eks. men kan den dra så mye strøm (skal vel ikke være mulig at den kan få glødepluggene til å gløde uten at nøkkelen står i) eller er det kortslutning et sted i wiringen til releet.

 

Noen som har en tanke om troubleshooting for å komme videre til løsningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å koble fra plusskabelen på dynamoen, og se om feilstrømmen forsvinner da. Hvis en av diodene i likeretteren ryker, kan den trekke strøm.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har koblet fra det jeg trur er 'dynamokabelen' uten effekt. Men jeg har prøvd å måle spenningen mellom -polen og 'broen' som forbinder glødepluggene med hverandre og der er det lik spenning som på batteriet 11,75 V (batteriet lades opp med lader nå) uten at nøkkelen står i. Får prøve å koble fra glødepluggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår