Gå til innhold

Ingen rover fans....?

Ranger emnet


Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vel, her er min rover 620Ti.

er en 2L turbo motor med rundt 200hk. helskinn innvendig, beige skinn vel og merke, men utrolig elegant utførelse av hele interiøret.

16" orginalt på sommer og vinter, og utrolig fin å kjøre.

 

 

har ikke rukket å tatt noen skikkelige bilder av den ennå, men det kommer :)

 

synd det ikke er flere som har rover her på forumet..

 

 

EN ting som er artig det er når de "tøffingene" med bmw'er kommer å skal være tøff og kjøre forbi, og jeg bare trør gassen i bånn og peiser forbi dem :D

 

nøytral veldig kjapp og kvikk bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

bare for å fortsette tråden her litt ass (vet ikke om detta er OT) men ROVER 200-series er den kuleste rover`n ++ at den ikke er så spesielt dyr:) happyhappy

-MB 190E 1988 modell (artig bil).

-BMW 518I 1990 modell (solgt *savne*)

-MB 190E 1989 modell (solgt)

 

BARE BMW og MB!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså, jeg har jo en Rover 216 GTi fra 1992, i den sitter en koselig 1,6 liters 16v Twin Cam motor med 122hk, som er veldig orginal, Bilen har gått 260000 nå, så dårlig kompresjon på sylinder nr 4 å skyhøyt oljeforbruk er en del av hverdagen..

 

Bilen ble importert fra Tyskland i 1995, etter den kom til Norge ble den kjøpt av en familie som bil nr 2, så tok jeg over i April 2005, har hatt mye glede av den, noen utenlandsturer å en *host* grøftetur sånn i slutten av oktober, så bilen har vel egentlig stått stille fram til like etter jul, men nå ruller den på veien igjen, å det er digg..

- Volvo S60 2.4 BSR - Volvoen! - Mazda Miata 1.6 - Konebilen

X Morris Marina 1.3 Deluxe - SPIKER - X Nissan X-trail 2.2 DCI - DRITTBIL! - X VW Passat 1.8 - SOLGT - X Rover 216 GTi 16v Twin Cam - SPIKER - X Mercedes Benz 209D - Russebilen - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Ja, altså, jeg har jo en Rover 216 GTi fra 1992, i den sitter en koselig 1,6 liters 16v Twin Cam motor med 122hk, som er veldig orginal, Bilen har gått 260000 nå, så dårlig kompresjon på sylinder nr 4 å skyhøyt oljeforbruk er en del av hverdagen..

Rover +/- 1990 er vel veldig mye Honda..

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rover +/- 1990 er vel veldig mye Honda..

 

Joda, stemmer jo det.. 216 GTi har honda maskin, i tillegg til at den har noen *host* fellestrekk med Honda Concerto, kan jo si at de så å si er helt like, bare med noen rover detaljer i rovern, litt annerledes panser å slikt.. også det at Concertoen ikke ble produsert i 1992 som min 216 GTi er, Concertoen hoppa over et år, aner ikke hvorfor, var en fyr på Rover som sa det til meg..

 

Men har fortsatt Rover da, samma hvor mye Honda det er.. ;)

- Volvo S60 2.4 BSR - Volvoen! - Mazda Miata 1.6 - Konebilen

X Morris Marina 1.3 Deluxe - SPIKER - X Nissan X-trail 2.2 DCI - DRITTBIL! - X VW Passat 1.8 - SOLGT - X Rover 216 GTi 16v Twin Cam - SPIKER - X Mercedes Benz 209D - Russebilen - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par rovere jeg også.. Hatt den grå siden -97, men det blir aldri noe av dem. Fryktelig lei av dem og vurderer å selge dem etterhvert. Fine biler med mye potensiale, men dessverre er det bare 24timer i døgnet og lommeboka fyller seg ikke selv..

 

-69 modell 2000 twinforgasser

grrover_4.jpg

 

-71 modell 2000 twinforgasser

hviterovern_19.jpg

 

Blir for mange bilmerker å holde igang for meg. Det er lettere å drive med ett bilmerke om gangen.

Heretter blir det amazon eller PV. -"Det enkle er ofte det beste".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!

Samme problem som jeg har det ja! for mange prosjekter og for lite tid og plass..

 

Den hvite roveren ser ganske grei ut og har svart skinninnredning med nakkestøtter. Ganske hel og pen, men generelt mye jobb. motoren sto fast, så den ligger atomisert i kjellern for tida. Har KNA klistremerke i bakruta og har visst hatt BL- skilter tror jeg.

 

Jeg falt for rover fordi den var så fin inni med skinnseter, "tre"paneler og den korte lille girspaken. og ikke minst detaljer som lyden i lysbryterne!

 

Men jeg har 8 volvoer på bruket, så roverne ser litt bortkomne ut:volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår