Gå til innhold

Knekt bilnøkkel. Ene halvdel sitter inni tenningslås.. hjelp.

Ranger emnet


krest

Anbefalte innlegg

Ja, skulle ut å cruze en dag og klarte å knekke nøkkelen i tenningslåsen. Jaja tenkte jeg og stakk resten av nøkkelen inn og fikk start på doningen og kjørte :D. Er ikke noe problem å få start osv, men hadde vært kos å ha en hel nøkkel. Noen som har noen lure triks på lur, slik at jeg får ut resten av nøkkelen?

Audi V8 3.6

Audi A4 1.8 20V Quattro

Ford Granada 2.8 Gl

Audi 80 2.8E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skulle ut å cruze en dag og klarte å knekke nøkkelen i tenningslåsen. Jaja tenkte jeg og stakk resten av nøkkelen inn og fikk start på doningen og kjørte :D. Er ikke noe problem å få start osv, men hadde vært kos å ha en hel nøkkel. Noen som har noen lure triks på lur, slik at jeg får ut resten av nøkkelen?

 

hvilken bil er det da?evt så går det jo an å ta av hele låsen.må som regel meisle ut skruene på dem.for så å riste og lirke ut nøkkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem for en jernvarehandel å file opp nøkkelen hvis du får ut den andre delen, de klarer det selv om den er knekt i to. Men det betinger jo at du faktisk får den ut da, og det kan jo bli vanskelig.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test med en tynn dobbeltsidige teip. Teip en liten bit på bit nr 1 og dytt den sammen med bit nr 2. Også drar du forsiktig ut og ser om bit nr 2 følger med. Aldri testa dette selv, så jeg vet ikke hvor bra det funker :p

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test med en tynn dobbeltsidige teip. Teip en liten bit på bit nr 1 og dytt den sammen med bit nr 2. Også drar du forsiktig ut og ser om bit nr 2 følger med. Aldri testa dette selv, så jeg vet ikke hvor bra det funker :p

 

Dette var det jeg tenkte og. Prøv evt med lim av noe slag. Liten dråpe, sett den inn og se om det ikke tar tak etterhvert.

 

Evt så blir det å bytte hele tenningslåsen, eller bygge om til noe jallamekk;)

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville testa med en pinsett type tynn og lang, Tenningslåser på eldre Forder pleier jo å være litt slarkete så det burde være mulig å få en inn mellom nøkel og låsemekanismen. Evt så er Tenningslås bytte kanskje det enkleste .

1983 VW Golf GTI Cabriolet Prosjekt

1998 MB E280 4-mat Elegance Familiebilen

2008 MB Vito 115 CDI 4x4 Jobbebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt kjøp disse :p

Bare pass fingra da dem er jævelig sterke

 

magnet ja, den var ikkje dum:m'm: men den må være ganske så kraftig, for å overvinne friksjonen mellom nøkkel og nøkkelspora liksom, vil tru det er go friksjon der

Opel Omega B TD

Volvo 945Turbo - b230ft - solgt

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Prøv å pirk den ut med en skarp nål. gjerne bøyd over en lighterflamme til en krok. Alternativt kan du slipe til fjærstål til en dirk med en minikrok.

 

Dirken lager du til slik: Ta en mini-baufilblad og slip den til med en vinkelsliper f.eks. Er viktig at du ikke sliper den blå, da mister du herdingen.

 

2. Demonter låsen og ta ut låssylinderen.

 

3. Kjøp ny.

Endret av Hondaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

magnet ja, den var ikkje dum:m'm: men den må være ganske så kraftig, for å overvinne friksjonen mellom nøkkel og nøkkelspora liksom, vil tru det er go friksjon der

 

Det der er vel noe av de sterkeste magnetene du får kjøpt trur jeg.

Men om hele sylinderen er i metall så kan det som DeVille sier magnetisere sylinderen også å ikke funke i det heletatt

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår