Gå til innhold

"Trimtips" for Audi A6?

Ranger emnet


Jens

Anbefalte innlegg

"Effektanlegg" blir nok mer for lydens skyld enn effekten. Har du et gammelt og gjensotet eksosanlegg kan det godt hende det hjelper litt med friere pusting for motoren, særlig på høyt turtall, men ikke forvent det helt store.

 

Derimot får du svært pen lyd i V6'eren med luftigere eksos ;)

 

Senkesett finnes det dusinvis av leverandører, med like store prisvariasjoner. Stikkordet her er vel at du stort sett får hva du betaler for. På en såpass stor og tung bil ville jeg nok vurdert å skifte til dempere som passer bedre til et senkesett enn de originale også.

 

A6 2,6 er en komfortabel cruiser, husk på det når du velger komponenter, så du foredler den fremfor å ødelegge den ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok. Dette er kameraten min sin bil, og vi har jo lyst å lage en liten perle ut av bilen. Har lyst å gå til innkjøp av sportseksos, både fordi det er estetisk pent og at man framhever den herlige lyden ( som Audi har dempet altfor mye ;) ).

Vi er klar over at det ikke er den letteste bilen i verden å trimme. Hadde poenget vært antall hk hadde han nok kjøpt en S6...

 

Bilen har allerede fått 18", men man ser jo behovet for senking. Men vi er noe usikre på hvor mange mm senking som er best?

Bilen skal fortsatt være noenlunde komfortabel å kjøre også da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

heisann!

 

Gikk igang med den store runden av leten etter sportsunderstell med litt senking til min Audi 100 C4 2.3E sedan.

 

Endte opp med gule hardhetsjusterbare Koni og Lesjöfors fjærer fra http://www.rodin.no, da jeg fikk det hele for en GOD penge!

 

Testet ut litt forskjellig, men synes Koni bevarer komforten bedre enn det Bilstein gjør til disse bilene (kommer sikkert an på fra sett til sett og bil til bil men...). Min bil er nå senket "30mm" som det står i TÜV papirene (som du nå "MÅ" registrere på bilen i vognkortet...) og synes det passet bra. Vet ikke hva du/dere synes ser skikkelig tøft ut, men jeg vil si 40/40 er en passende høyde (ser ikke noe grunn til å ha 50/30 på disse bilene), så "maks" er vel 60/60 kanskje av det som ser nogenlunde normalt ut (igjen smak og behag). Vet hvertfall at bakdemperene på C4 bilen har en grei tendens til å punktere etter en stund.

 

Videre er jo sikkert et effektanlegg en god ting, chip til 2.6en gir vel 170hk. Dette er en litt "sløv" V6er, Audi har ikke så livlige småseksere som BMW. Men respons etc blir jo sikkert MYE bedre sammen med sportseksos.

 

Vil bare tipse deg om at hver katalysator på disse bilene koster 4 eller 8k, husker ikke helt. Men ta hvertfall GODT vare på dem! :)

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår