Gå til innhold

coilovers


zzxfelix

Anbefalte innlegg

hei!

har fiksa meg coilovers, men de er mye kortere enn de gamle demperene. Så hvis jeg justerer fjærene mer sammen for å få lengre bolt/ pinne, får jeg såvidt mulighet til å skru alt sammen. Men skal jeg bruke alle de originale demperputene og gummiforingene som skal være på undersiden og oversiden blir skikkeli trangt og vaskelig... litt skep..? har AP coilovers som skal være til min Puma..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei! Ser mange velger å bytte noen gummideler o.l. som sitter i toppfestet til demperene.

Du kan lese mer om det her:

http://www.pumapeople.com/forum/index.php?showtopic=89713

 

Gikk det greit å montere AP coilovers?

Hadde vært supert hvis du kunne skrive fremgangsmåten, punkt for punkt.

 

Har ikke skrudd noe særlig bil før, men kunne tenke meg disse AP coiloverene på min Puma. Vil du si det er en enkel jobb for en som er teknisk anlagt?

 

Hvordan synes du coiloverene er å kjøre med? Er du fornøyd med dem?

 

Setter stor pris på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

hei, det gikk kjempefint å montere coiloversene. Etter mye om og men, og hvilke originaldeler man skal fortsette å ha med.

Du skal f.eks ikke beholde den ene gummiringen på toppen av frontcoiloversene. Du skal kun beholde den kraftige metallskåla. Men på undersiden skal du beholde gummiforingen som står på originaldemperen.

Disse foringene kan jo være slitt, så lurt å få sjekket om du skal bestille nye for de følger ikke med. Samme med rakklestaget, kan være en god ide å bestille nye.. koster ingenting fra ebay. For disse skal du løsne fra demperen når den skal ut.

Det som var litt vanskelig for meg va å få de nye coiloversene i "holderen" Når du banker den ned i festepunktene er de som om coiloversene er for tykke.. du får ikke entret ordentlig.

Jeg tok fram slipemaskina og slipte litt nededurs, bare ikke ta merkene over nr. på coilovern - dette skal de se på biltilsynet når de sammenligner TÛF-papirene.

 

Bakdemperene mine var skikkelig vanskelig, fordi den bolten som holder demperen var rustet fast. Ford sleit med å bestille de, der hvor jeg bor. Ekstra muttrer kan være kjekkt, jeg måtte ødelegge en, og da stoppet alt opp. Fordi de skal være fingjenget. Noe fordforhandlere ikke har!

Forresten kjekkt å ha 2 jekker:) hammer- gummihammer..

Du får gi beskjed om du vil ha flere tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår