Gå til innhold

Noen erfaringer om Nissan LAUREL TD???


Svirre91

Anbefalte innlegg

Som sagt så har jeg litt lyst på en Laurel. Det jeg lurer på er evt sånn ca den 2,8TD modellen bruker på mila...har hørt at den ikke bruker mer enn 0,7-0,8 ca på blandet kjøring...

 

Veit også at disse bilene er veldig slitesterke, men er delene til nissan overdrivi dyre?

 

Og et siste spm: Har sett på autodb.no på en slik bil til 20.000 kr...den har tydeligvis gått 141 000km, og til å være en 1990 mod så er dette lite...det er IKKE noe rust omtrent på den, og den sklei igjennom EU-kontrollen i fjor uten feil...

For meg syns jeg dette høres ut som er bra tilbud, noen innspill fra andre???

 

På forhånd, takk;)

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ER et godt tilbud ja! Min står nå på over 454 000km og maler som en katt:) det er topp biler.. forbruket på min ligger på rundt 0.6-0.65 med oppjustert pumpe.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laurel kom aldri med turbodiesel, kun med diverse bensin og 2.8 Diesel(de gamle har LD28 og di nye har RD28, patrol har RD28T, samme motoor med turbo)

 

Den km-standen ville jeg vært litt tvilsom på, undersøk litt, men er den bra er det vel bare å slå til.

 

Nissan-deler er unødvendig dyre og lite piratdeler å oppdrive.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, mente vanlig 2,8D og ikke TD...xD Tenkte VW Caravelle TD og da skreiv jeg det...;P

 

Til saken: jeg skal bruke bilen som hverdagsbil, og da ønsker jeg en som ikke bruker så mye på mila, helst diesel (siden den er billigere), og da har bl.a. Laurel, Caravelle/transporter, 740 TD vært høytstående på ønskelista...

 

Min onkel og noen kjenninger av han igjen fraråder meg å ha den som hverdagsbil pga. vanskelig å oppdrive piratdeler og de orginale er dyre nok fra før av...

 

Takk for svarene...:)

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, mente vanlig 2,8D og ikke TD...xD Tenkte VW Caravelle TD og da skreiv jeg det...;P

 

Til saken: jeg skal bruke bilen som hverdagsbil, og da ønsker jeg en som ikke bruker så mye på mila, helst diesel (siden den er billigere), og da har bl.a. Laurel, Caravelle/transporter, 740 TD vært høytstående på ønskelista...

 

Min onkel og noen kjenninger av han igjen fraråder meg å ha den som hverdagsbil pga. vanskelig å oppdrive piratdeler og de orginale er dyre nok fra før av...

 

Takk for svarene...:)

 

den bruker 0.58 på langkjøring om den ikke er justert opp, forholdsvis sterk motor og bra holdbarhet + stor plass i dem og anlegg spiller bra i dem.. så dette er en bil du bør satse på! Jeg har en slik som bruksbil

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Anbefaler deg å kjøpe gamle typen laurel(C31 eller C32 Pre-facelift) siden de som sagt har LD28, RD28 må du bytte topp på gjevnlig vist den blir bruka hardt. Med andre ord, No Big Deal..

Sats på LD28 vist du skal bruke den, men ska den bli brukt til "bestemorkjøring" har det ingenting å sei..

-1981 Nissan Laurel C31 2,8TDI

 

PSN: Mr67Mopar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår