Gå til innhold

Mazda 626 bremser/TCS problem

Ranger emnet


Krossmoen

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått noen problemer på vår Mazda 626 2000mod 1.8l.

I går på vei hjem begynte ABS lampa, bremselampa (håndbrekk) og begge TCS lampene å lyse. Når vi kom hjem lot eg bilen stå i et par timer før jeg gikk ut å prøvde. Da var det ingen feil. Men på vei hjem fra jobb i dag begynte det samme, og hvis jeg går ut å starter den nå så viser samme feilene utenom bremselampa som bare lyser av og til. Har noen forslag til hva det kan være? Hadde vært greit hvis jeg slapp å kjøre den på verksted hvis det er en liten filleting... Alle sikringer er intakt og bremsene fungerer. Har ikke testa ABS og TCS...

Takker for alle svar :)

Endret av Krossmoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo. Uten at jeg er noen ekspert på dette området, så vil jeg tippe at i alle fall at problemet med bremselampa(håndbrekk) skyldes at det er lite bremseveske på bilen. Mye mulig at alle problemene skylles dette. Anbefaler at du sjekker bremseveskebeholdningen, og ser om det trengs påfyll.

Hadde samme problem på en gammel Corolla, og det var pga. lite bremseveske(selvfølgelig hadde ikke jeg ABS e.l, men bør ikke ha noe å si)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ABS systemet ikke virker, så skal lampa lyse. Det er ingen katastrofe, for bremsene vil nå fungere som vanlige bremser(slik som på eldre biler uten abs). Men selvfølgelig, det skal jo ikke være slik, så en sjekk er nok lurt.

Mener å huske at det var slik at om ABS lampa blinket i rundt ti sek når bilen slås på, så betyr det at det er feil med ABS, og om den lyser når den kjører(slik som den gjør i ditt tilfelle?). Om ikke noen andre har noe å bidra med her, så kan det nok være lurt å ta en tur innom verksted.

Beklager at jeg ikke kan hjelpe mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår