Gå til innhold
Bilforumet.no
Skulebollen

Poleringsmaskin biltema eller bilextra?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Ser det er mange som bruker biltema og billigmaskiner...Har ikke turt å prøve disse...Bruker en Makita maskin som koster litt under 3000 kr...knallbra msakin og aldri hatt noen problemer med den.Billigmaskiner går ofte fort varme eller girhuset ryker...Har selv vært ut for en maskin der røyken sto opp fra girhuset.

Bruker 3M sine produkter og de er knallbra.Putene man bruker har fryktelig mye å si på resultatet.

Men roternede maskiner med justerbar hastighet er farlige...har en kompis som ble utsatt for poleringsmaskin angrep...den tok tak i t-skjorten hans og snurret seg inn....ble en tur på legevakten etter den episoden.

Når man skal vokse bilen går det ann å bruke 3M sin båtvoks...denne holder lenge og lukter godt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roterende maskiner er et MUST / MÅ HA produkt hvis du driver med litt seriøs bilpleie. Å korrigere en lakk uten roterende maskin er som å skjære børd med kniven snudd på hodet ;)

Det som er med biltema / billigmaskiner er at de sliter med å holde jevn hastighet med en gang du legger litt trykk på de, desverre. Men som det stort sett alltid er, man får det man betaler for..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har no kjøpt step 2 og 3 med meguiars, også kjøpt microfiberklut og scratch x remover.. So no skal eg bestille Meguiars step 1 ifra nett, pluss sånne puter til poleringsmaskina.. Noken som har link til produkt eller side eg kan kjøpe dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noken som kan finne puter på godkjemi.no til meg? Har ikkje aning ka eg skal leite etter..

Har en bil som var rød en gang i tida.. Men er sogodt som kvit, då trenger eg vel ein skjikkelig rubber? Funka step 1 som dette eller bør eg kjøpe ekstra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har no polert ei dør, en framskjerm og bagasjeloket, kun for å teste.. Polerte for hand, og vart meget overraska over kor bra det var, glad eg valgte Meguiars istaden for Turtle wax som eg prøvde engang i fjor, og såg ikkje forskjell..

Mesteparten av småriper forsvann og bilen såg so god som ny ut, Veldig fornøgd!:)

Men las en plass at step 3 må stå i 12 timer før det kjem vatn eller anna skit på, er dette sant? Står jo ingenting om det på flaska men

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle vokser/lakkforseglere har ei herdetid.

På den tiden bruker voksen/lakkforsegling å feste seg på lakken.

Får du vann, dugg osv på lakken i herdetiden, vil holdbarheiten gå litt ned.

Du skal vente til herdetiden er over før du eventuelt legger på eit nytt lag med voks/lakkforsegling på lakken

Eg meiner at herdetiden på megs step 3 er på ca 4 timer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.