Gå til innhold
Bilforumet.no
twogees

Volvo V50 1.6d motorproblem

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Men standarsvar på biler fra midten av 90 tallet og frem til i dag er: Les ut feilkoder først. Det er kun i sjeldne tilfeller at det er gjengangerfeil. Så begynn ALLTID med en diagnose, uten blir bare veldig dyr gjetting

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel sak, men litt info for andre som har søkt på dette og kommet inn her.

Jeg hadde et liknende problem med min Volvo V50 1.6D 2007. Når jeg begynte å kjøre var den grei, men etter noen minutter ble den ekstremt slapp.  Så kunne motoren bli bra en stund før den ble slapp igjen.

- Volvo verkstedet byttet partikkelfilteret (dyrt). Det virket greit en dag eller to, så kom feilen tilbake.

- Volvo verkstedet byttet sensoren som måler trykket over partikkelfilteret (billig) --> Bilen ble helt bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tilsvarende problem med min Volvo V50 2010 modell 95,000km. Motorlampa lyser gult og bilen går i nødmodus slik at RPM når maks 3000. Feilkodene DTC 2A40 og DTC 2A30 peker på tett/overbelastet partikkelfilter.

Hvor mye kostet det deg å skifte sensor? Mekonomen her likte ikke ideen og ba om 3k for sensoren, men aller helst vil de skifte partikkelfiltere og hele greia for 11k + verkstedtimer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første gang bilen var på verkstedet kjørte de en tvungen regenerering og slettet feilkoder. Feilkodene dukket likevel opp igjen (motorlampa lyser gult) etter 1 ukes tid. Da fungerte ikke tvungen regenerering pga 'høyt mottrykk', men vet ikke hvordan de målte dette. De slettet likevel feilkodene, men de dukket opp igjen etter ca enda 1 uke. Bilen fungerer fint inntil feilkodene kommer tilbake.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.