Gå til innhold

Volvo V50 1.6d motorproblem

Ranger emnet


twogees

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en 2006 volvo V50 1,6d (utrimma) gått 115.000km.

 

Nå i det siste har bilen begynt å miste kraft, det virker nesten som om turboen uteblir, også sperrer turtelleren ved 3000 rpm. bilen klarer nesten ikke å kjøre i oppoverbakker.

 

Men i perioder funker bilen fint :)

 

Noen som vet hva dette kan være? lyser ikke noen varsellapmer.

 

 

TS

Mb 190E, jakter på AMG motor :)

Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips er å komme seg på volvo og få avlest feilkoder, forruten at lamper tenner høres det ut som bilen går i nødmodus, men det kan dog være nok på dagens dieselmotorer at turbo ikke virker, så greier de ikke få turtall.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips er å komme seg på volvo og få avlest feilkoder, forruten at lamper tenner høres det ut som bilen går i nødmodus, men det kan dog være nok på dagens dieselmotorer at turbo ikke virker, så greier de ikke få turtall.

 

Jeg tok ut oljepinnen nå, syns oljen virket veldig lys. også luktet det faktisk Diesel eksos av den... merkelig.

Mb 190E, jakter på AMG motor :)

Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipper litt på luftmassemåler...

 

hmm... det kan godt hende... virker som bilen drukner i diesel.

 

Var ute å prøvde den nå i ste, dersom jeg er veldig moderat på gassen og trår den forsiktig ned så går det mye mye bedre. men med engang jeg gir bånn gass så går det ræva.

Mb 190E, jakter på AMG motor :)

Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 3 months later...

Hei

Jeg hadde omtrent det samme problemet med min Volvo V50 1.6D, men motoren stoppet helt etter ca 15 mil. Bilen ble fraktet til verksted, der det ble konstatert at det var dårlig oljetrykk, og at dette hadde ført til ødelagt turbo og ødelagt motor :( Hele motoren + turboen måtte byttes. Har i etterid hørt at oljen i disse motorene egentlig må skiftes oftere enn Volvo anbefaler, at Volvo anbefaler for lange serviceintervaller for at bilen skal fremstå som billigere i drift enn den egentlig er. Uansett - få bilen på verksted til en grundig sjekk så fort som mulig! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Ser at trådstarter skrev den 24.06.09 om sine problemer.....det som jeg savner her er å få høre om problemet ble løst siden dette er flere år siden er vel ting iorden nå? ofte leser vi om problemene og når folk har fått ting iorden uteblir ofte løsningen her på forumet.ser jo flere andre også har dette problemet.

Endret av _waldemar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår