Gå til innhold

Fjusking og bensin i olje

Ranger emnet


D-1

Anbefalte innlegg

hei.

jeg har kjøpt meg corrado,

Den gikk bra helt til i dag, da begynte den å fjuske når jeg har jevn gass, men ved pådrag drar den godt.

Går veldig ujevnt på tomgang, stopper også.

Det lukter bensin fra oljelokket!

Hva kan være galt????

itj sant

Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være nye tennplugger og pluggledninger..

Det ryker mye også av den når den fjusker, innimellom går den normalt, men når jeg slipper gassen så rykker den...

itj sant

Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være nye tennplugger og pluggledninger..

Det ryker mye også av den når den fjusker, innimellom går den normalt, men når jeg slipper gassen så rykker den...

 

Plugg ut BTS (Blå Temp Sensor) å se om motorgangen forandrer seg, gjør den ikke det så må denne byttes. Ohm Co-pot som sitter på trykkrøret mellom IC og innsuget. Denne skal måles på venstre og høyre pin(de to ytterste), justeres til ca 500 ohm. Sjekk vakuumslagen fra innsug til hjernen, denne skal være nøyaktig 1 meter. Sjekk spenning på batteri, og jordingspunktene på girkassa og toppen.

 

Der har du noe å starte med hvertfall.

- VW Corrado G60 -89

x Ford Sierra 2.0i CLX Stv. -92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, det er lagt nye jordinger men skal kontrollere dem. den øker turtallet når jeg pkugger ut den blåe temp føleren, co pot er justert. det er nytt batteri men skal måle spenning..

itj sant

Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan dette være grunnen??

 

Om du har åpent luftfilter som får mye varmluft og kjører på 95 oktan er ikke dette en god kombinasjon, men om dt kan få bilen til og fuske vet jeg ikke.

Det er uansett ikke vanskelig og sjekke. Kjør bilen tom for fuel og kjør på 98 og se.

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

95 er generelt veldig bra bensin, da oktantallet er veldig høyt.

Verre i andre land, der man faktisk får 89. De fleste som trimmer biler sier at man skal kjøre 98 grunnet best effekt og liten sjanse for tenningsbank.

 

Men du kan jo hive i noen flasker oktanforhøyere, og se om det blir bedre.

 

Men først og fremst skulle du ha begynt med å sjekke tenning. Rett plugger og ledninger og fordeler er en fordel.

 

Blå temp sensor - Motstand i denne ved VARM motor rundt 200ohm

CO-pot.meter sensor - 500ohm mellom pin 1-3

Fungerende lambda

 

Hvis du VIRKELIG har et problem, så kan jeg lete fram litt dokumenter.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår