Gå til innhold

Milla's Bertone

Ranger emnet


Milla03

Anbefalte innlegg

Det har hendt at bilen har "stoppet" dvs. når jeg bremser opp for rundkøringer eller kryss feks, så "dør" bilen når eg trør inn clutsjen, men idet eg slipper den og triller litt så starter den igjen og fungerer som den skal, så får liksom aldri helt bom stopp om du skjønner hva jeg mener?

 

( PS.har en J-knapp på tastaturet hær som ser ut til å ikke virke, så jeg håper du slenger på en J for meg her og der *ler* )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

At bilen ikke klarer å holde oppe turtall er ett tegn på motorstyreenheten ja. Lyser TC (traction controll) lampa di når motoren kvæler seg? Min kunne fint kvæle seg mens jeg kjørte også. Jeg fikk feilkode på ABS når jeg koblet til diagnose apparat, den sa noe om at motor mister dreimoment. Styreenheten er dessverre en svakhet på x18xe1 motorene, men det må ikke bli dyrt å bytte. Det billigste er hvis du kjenner en opelmekanikker som har tilgang til Tech2, da kan du kjøpe en brukt. Det nest billigste er å sende den du har til http://invotec.no/ De åpner den og reparerer. Da trenger du ikke å bruke Tech2. Det er ganske lett å demontere delene du må sende inn til invotec selv. Rep av hjerne koster 5.250,-

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på hvor abs agregatet på astra g sitter, men det er bare og følge rørene som går ut i fra bremsesylinderen. Min var slik at det bare var avogtil slik at lampa plutselig blir borte og speedometeret kom på igjen, før det ble kronisk. Kommer av dårlige loddinger i abs styreenheten som sitter på agregatet. Du finner ut det ved at du ikke kommer inn på abs-en med diagnoseutstyr. Brukte selv det vi har der jeg jobber og fikk prøvd og få lest det ut på opel men ingen kom inn så da var det en grei konklusjon. Tror ikke det er mulig og bare få skifta ut den elektriske delen uten og ta ut hele agregatet. Det blir en stor luftejobb når du har skiftet agregatet.

 

Jeg ville tatt en kikk på tomgangsregulatoren, den kan være nedsotet eller utslitt.

Endret av opelduude

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Takk for alle svarene :)

Og dere hadde så rett så rett, det var nok desverre styreenheten som var gått adundas :(

 

Men HVOR kan jeg eventuellt få tak i en slik uten at det vil koste meg million beløp?

Noen kanskje som har en pent brukt *ler*

 

På mekonomen må jeg ut med nesten 20.000 for bare delen :O

Helt sinnsykt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen jeg fikk fra Opel verksted var i hvertfall det halve, men ja, du kan kjøpe brukt eller du kan sende den du har til rep. Kontakt http://invotec.no/ det er det enkleste. Hvis du skal kjøpe brukt er det best å kjøpe styreenhet, startsperre modul og nøkkel fra samme bil. Grunnen til dette er at det er sikkerhetskoder på alt sammen. Hvis du ikke får kjøpt alt det må styreenheten nullstilles før den taes ut av delebilen. Dette må gjøres med en tech2.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår