Gå til innhold

Har planer om å kjøpe Touran. Råd og erfaringer?

Ranger emnet


Terjeth

Anbefalte innlegg

Vurderer snart å bytte bil, og har da lyst på en Touran. Vil gjerne høre fra andre om det er noen kjente feil med disse, og om de fungerer bra, er gode å kjøre, bra plass i bakseter osv.

 

Kriteriene er diesel, både 1.9 og 2.0, klimaanlegg og at det er personbil/flerbruksbil siden jeg har 2 barn.

 

Vet det er en annen tråd om dette, men den var så gammel.

 

Takker for alle svar:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse sliter også litt med dårlig forstilling og høy dekkslitasje, akkurat som passat. Møller kan være vanskelige med å dekke utgifter i forbindelse med dette, men det varierer litt.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har akkurat passert 62.000km med min 2008 modell 1,9TDI DSG, og skal nå selge den til fordel for en ny Touran.

Har ikke hatt noen problemer med bilen, kun 2 parklyspærer som har røket utover normal service.

Har heller ikke hatt noen problemer med dekkslitasje, eller DSG girkassen.

 

Jeg kan i alle fall varmt anbefale Touran.

Proud member of: Der Volkswagen Schnellfahrers

http://dvs.skynetblogs.be

-73 1303RS

-13 Polo WRC edition

-15 Octavia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er også på jakt etter Touran nå, og har funnet en aktuell:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16351172&sid=xz8haf1XsvB610128&pos=null&tot=null

 

Noe mer utstyr en kan få på disse enn det som er på denne?=)

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er DSG ett must da?

 

Syntes det er kjekt å kjøre med, utrolig herlig, men blir vel kjedelig i lengden..

 

(se egen tråd)

 

Kommer jo litt an på deg selv og hva du bruker bilen til det. Jeg har DSG på min 2.0 TDI, 05 modell. Kjørt 150000 nå uten problemer. Angrer ikke ett sekund på at jeg valgte DSG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Jeg vurderer også Touran nå og har gjort litt "research", men har ikke funnet noe negativt.. Jeg har kjørt V.A.G. siden 1991 nå og de siste 3 årene VW Golf V.

Har aldri hatt trøbbel!!! følger servicer og bytter olje og steller generelt pent med de bilene jeg har og det funker for meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår