Gå til innhold

Trenger å finjustere FK'en...

Ranger emnet


skralla

Anbefalte innlegg

Morn morn..

Da har jeg endelig fått start på FK'en min etter litt klundring og grubling...

 

Den starter og går helt perfekt, men når den blir varm, så er den ustabil på turtallet på tomgang. Den synker veldig lavt, og jobber seg opp igjen, og så blir den lav igjen, og sånn holder den på.. Etter den er blitt god og varm, så er det nesten så den dør på tomgang, så drar den seg opp igjen til ca 1000 rpm, og så faller den nesten til døden igjen...

 

Samt at etter den er blitt varm så kommer det innmari mye eksos. Blå eksos nesten, som røyklegger hele byggefeltet sånn ca... Også når jeg gir den litt turtall.. Masse eksos..

 

Får feilkode 2-1-2 Fel på signal från lambdasonden.

 

Kan den få litt for mye bensin tror dere?

 

Kanskje det kan være en temp-måler i toppen som er gåen? Eller er det lambdasonden som jeg kjøpte på biltema? Denne sonden passa jo ikke da det var "hun" i sonde-ledningen og "hun" i ledningsnettet, så måtte klippe av en gammel bosch plugg og sette sammen med kabelsko...

 

Ellers går den veldig fint og ingen andre feilkoder foreløpig hvertfall :)

 

takker for svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha... tenkte meg at det kan være biltema-feil her ja.. har hatt det på feelingen hvertfall..

 

Nei, luftmengdemåler, tenningsdeler, samt resten av følere osv.. er original-varer;) Var bare at jeg mangla lambdasonde pga jeg heiv det gamle eksosanlegget mitt til helvette... :S så måtte ha en i en fei, og valgte biltema sonde... skaffe meg en original sonde istedet da.. :)

 

Hadde ingen feilkoder de første oppstartene... men den kom etterhvert.. kanskje den liksom har fungert ei lita stund bare??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår