Gå til innhold

100 2,3 94 mod. motor stopper- hjelp

Ranger emnet


Thypoon

Anbefalte innlegg

Hei, håper noen kan hjelpe meg litt her. Har en 94 mod 2,3 audi 100 avant. De par siste ukene har motoren ved noen anledninger bare død ut og stoppet. Har da sjekket om det er gnist i pluggen, noe det ikke er. Sjekket kontakter og tenningshus/rotor uten å kunnefinne noe feil. Så plutselig starter den igjen og går, så kan den gå normalt igjen et par dager så stopper den igjen. Rugger litt i ledninger og da kan den starte igjen. Er det noen som har opplevd dette og er det noen som vet hva dette kan skyldes? takknemlig for all hjelp.

 

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som hallgiver i fordeleren begynner å bli dårlig. Hadde akkurat samme symtomer på min. Motor stopper når som helst, og starter igjen etter en stund. Turteller går plutselig helt til bånns når det skjer. Gikk som en drøm når jeg fikk bytta fordeleren =)

Quattro73 her på forumet som tipset meg om det.

Endret av Monzter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hallgiver selges blant annet på bilxtra og mekonomen, og går fort å bytte. Man må ta ut fordeler(sett merker), slå ut en splint for å ta av drevet(må ofte borre her), dra ut akselen og løsne hallgiver. Den er festet i to-tre skruer. Så er det bare å gjøre alt i motsatt rekkefølge når du skal ha det sammen igjen. Du må også ha en ny splint av typen som ekspanderer når den bankes inn, husker ikke hva de heter.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår