Gå til innhold

Effektanlegg til Citroen BX

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by Lord Gryphon

på BX 16v'n får du satt på både 17" og 18" Men det er ikke akuratt breie felgene du får på. Med 18" må du frisere litt i plastikken på hjulbuene bak.

 

 

Kan jeg spørre hvordan det gikk når bilen senka seg ned med 18"? Familien hadde en slik da jeg var liten og den la seg jo paddeflat med en gang man slo av tenninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er en fin bil, det der er min gamle, angrer egentlig litt på at jeg solgte den, men det ble for dyrt å fikse opp den igjen.

 

Ang. kjøp av en 16v, såvidt jeg vet så er det bare 5 stk 16v i landet. Den ene var min, men den er nå ribbet for motor og kasse.

Så da er det vel bare 4 igjen, jeg ringte på en i Oslo den ble solgt for 30000,- Ringte også på en på vestlandet men hørte aldri fra den karen, og det sto en på et huggeri i Trondheim, og det er en lærer i Trondheim som har en Trimma en.

 

Import av en 16v er jo ikke noe problem, men det er et taps prosjekt, koster deg mellom 21000 - 22000,- bare i avgifter, så kommer kjøps summen på toppen av det igjen. blir fort 30000 - 40000 ,- for en. Men klart har man lyst på en så er det flere av dem i Sverige.

 

Sjekk denne for Citroene tilsalgs

 

Her er det også endel folk som har peiling på ting.

 

Dette her er faen meg så fete biler, går bra, gode å kjøre er dem også.

 

:( jeg vil ha en slik igjen :(

 

Tenkte jeg skulle bygge meg en replika av denne bilen her.

 

bxturb1.jpg

 

4wd/1.9 16v/turbo/300 hk ;)

Bx 16V (87')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk noe jeg skal vurdere altså, er ikke altfor avskrekkende med 30-40 høvdinger.. Bilene er jo lette og har bra med krefter. Du har hvertfall noe spesiellt, altfor mange som går for bmw e36 etc.

 

Rusten tok min gamle gt. Synd egentlig, motoren hadde bare gått 120 000. Brukte ikke olje, startet alltid. Bil med sjel.:)

 

Hvilken forskjeller er det mellom gti 8v og 16 v.? Hester? Har ikke 16v rundt 160, eller er det jeg som bare drømmer her?:)

 

Noen enkle tips for å slippe litt mer hester ut på beitet?;)

 

Blir mye spørsmål her, men er ikke så ofte jeg får diskutert bx..hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se....

 

Forskjeller mellom 8v gti og 16v gti er:

 

16v har 160 hk(mk1) 148 hk (mk2) Forskjell mellom disse er: Katalysator/kamdrev/kompresjon

 

16v har økt sporvidde. Husker ikke med hvor mye, men det er en cm på hver side tror jeg.

 

16v har større/krafftigere stab stag.

 

16v har laver trykk i kulene

 

16v er orginalt litt lavere en 8v, 1 eller 2 cm

 

16v har mere plastikk, anderledes ratt, bedre bøtte stoler.

 

16v motoren er i Aluminium (blokk og topp) 8v er vanlig jern. Selv om det er identiske blokker.

 

 

 

Når det gjelder mere hester så er det jo altids mye man kan gjøre, det er jo det samme som andre biler.

 

Denne gir deg en liten pekepinn på hva du kan gjøre med motoren

 

Motoren i en 16v er jo den samme som sitter i Mi16

 

Turbo er vanskelig å få til, er ikke plass i motor rommet, men en kompressor funker fint.

 

er ikke så ofte jeg får diskutert fin bil jeg eller...

Bx 16V (87')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår